Bu araştırmada, öğretim elemanlarının öğretimsel gelişime yönelik gereksinimlerinin belirlenmesi ve bu doğrultuda bir model önerisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenine uygun olarak yürütülmüştür. Çalışma 2017-2018 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan öğretim elemanları ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Veri analizinde betimsel analizden faydalanılmıştır. Nitel verilerin analizinde Nvivo Pro11 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının öğretimsel gelişime yönelik gereksinimleri belirlenmiş, veriler uygun analiz birimlerine ayrılarak yorumlanmış ve verilerden yola çıkılarak bir model önerisi ortaya konulmuştur.
This study aimed to determine the instructional development needs of faculty members and to put forward a model proposal for the instructional development of faculty members. The research was conducted by the qualitative research pattern. The participants of the study consisted of faculty members working at the School of Foreign Languages at Anadolu University in the 2017-2018 academic year. The participants were determined according to the criterion sampling method. Descriptive analysis was used in the data analysis. The Nvivo Pro11 program was used in the analysis of the qualitative data. As a result of the research, the instructional development needs of the faculty members were determined then the data were divided into appropriate analysis units and were interpreted following the aim of the study. Lastly, a model proposal was put forward based on the data.
Faculty Member Instructional Development Needs Analysis Instructional Development Model Proposal
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 31, 2023 |
Publication Date | December 28, 2023 |
Submission Date | August 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |