Bu araştırmanın amacı popüler kültürün değerlerimizi nasıl etkilediğine ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada durum çalışması deseninden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 43 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama tekniklerinden biri olan görüşme tekniğinden faydalanılmış olup bu amaçla hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile dönemin başında ve sonunda görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Böylelikle Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi dersinin öğretmen adaylarının görüşlerinde bir değişiklik oluşturup oluşturmadığı belirlenmiştir. Verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre öğretmen adaylarının neredeyse tamamı popüler kültürün değerlerimize zarar verdiğini, yaklaşık yarısı ise değerlerimizi olumlu yönde etkilediğini ifade etmişlerdir. Bilimsellik, özgürlük, yardımseverlik ve dayanışma değerleri popüler kültürün en olumlu etkilediği; saygı, aile birliğine önem verme ve tasarruf değerleri ise popüler kültürün en olumsuz etkilediği değerler olarak ifade edilmiştir. Öğretmen adayları popüler kültürün olumsuz etkilerinden korunmak, olumlu etkilerini artırmak için bilinçli bireyler yetiştirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Özellikle son görüşmelerde tüm bireylerde medya okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi gerektiğini ifade eden öğretmen adayları, popüler kültürün değerlerimiz üzerindeki etkisinde medyanın büyük bir rolü olduğunu belirtmişlerdir. Ön görüşmelerde katılımcıların %51’i, son görüşmelerde ise %72 si popüler kültürün kendi değer yargılarını etkilediğini ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 23, 2024 |
Publication Date | December 28, 2024 |
Submission Date | August 6, 2024 |
Acceptance Date | September 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |