Bu araştırmanın amacı, küresel ölçekte özellikle Covid-19 ile gündem olan Çin ile ilgili Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesinin sınıf öğretmenliği, okul öncesi öğretmenliği ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümlerinin 2. ve 3. sınıflarında öğrenimlerine devam eden 98 öğretmen adaylarının görüşlerinin farklılıklara saygı bağlamında incelenmesidir. Araştırma verilerinin toplanmasında öğretmen adaylarından açık uçlu sorudan oluşan bir forma Çin’e yönelik görüşlerini yazmaları istenmiştir. Forma verilen yanıtlar MAXQDA 2020 nitel analiz programıyla içerik analizine tabii tutulmuş, öğretmen adaylarının görüşlerinden kodlar, kategoriler ve temalar oluşturulmuş ve örnek alıntılar belirlenmiştir. Katılımcı görüşleri incelendiğinde, Çin’e ilişkin olumsuz görüşlerin genellikle “yemek kültürleri, beslenme alışkanlıkları, hijyen kurallarına uygun hareket etmemeleri, kalabalık olmaları” üzerinde yoğunlaşarak Covid-19 salgınına bağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu olumsuz görüşler farklılıklara saygı değeri bağlamında incelendiğinde, bir milletin kültürünün medyanın yönlendirmesiyle hor görüldüğünü ortaya koymaktadır. Olumlu görüşler ise “çalışkan ve üretken olmaları, süper güç olmaları, güçlü bir geçmişe sahip olmaları” şeklinde özetlenebilir. Üretilen metaforlar anlamında bakıldığında ise kalabalık olması gerekçesiyle “karınca yuvasına”, sürprizlerle dolu olması gerekçesi ile “matruşka, sürpriz yumurta ve alışveriş merkezine vb.”, Covid-19 ve Türkmenlerle olan ilişkiler gerekçesiyle de “zararlı bir bakteri” benzetmelerinin yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2021 |
Submission Date | January 12, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 12 Issue: 1 |