Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Experiences of Takers of PPSE Social Studies Teaching Field Knowledge Test

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 1, 716 - 733, 28.06.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.1016412

Öz

The current study aims to investigate the perceptions and experiences of working and prospective social studies teachers regarding the TFKT. This research employed the descriptive phenomenology design, which is one of the phenomenology types. The working group comprised 14 participants (seven females, seven males), who had previously taken the TFKT. The participants were determined using the criterion sampling method. In this regard, the inclusion criterion was having taken at least one of the TFKTs held between 2013 and 2020. The obtained data were assessed using the content analysis method. The results indicate that the participants have both positive and negative perceptions about and experiences with the TFKT. First, it was determined that the participants mostly preferred private teaching courses to prepare for the exam. Secondly, it was seen that the resources that the participants used to prepare for the exam included lecture books, educational websites, question banks, articles, faculty of Open University publications (AÖF), tests, MoNE textbooks, social media, electronic books, digital dictionaries, and documentaries. Third, the participants were asked to evaluate the "history, geography, political science, other branches of social sciences, and field education" that make up the TFKT courses. Accordingly, the participants pointed out that test questions were too detailed, there were too many courses in other branches of science, and the boundaries of subjects were unclear. Finally, it was seen that the participants did not consider the TFKT successful in measuring professional competence and skills.

Kaynakça

  • Aküzüm, C., Demirkol, M., Ekici, Ö. ve Talu, M. (2015). Öğretmen adaylarının KPSS öğretmenlik alan bilgisi sınavına ilişkin görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 331-344.
  • Arı, S. (2015). Sınıf öğretmenliği öğretmenlik alan bilgisi sınavının alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi, Yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Aykaç, N., Kabaran, G. ve Bilgin, H. (2014). Türkiye'de ve bazı Avrupa Birliği ülkelerindeki öğretmen yetiştirme uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Turkish Studies, 9(3), 279-292.
  • Aytaç, A. ve Er, K. O. (2018). Türkiye’de ve Finlandiya’da hizmet öncesi sınıf öğretmeni yetiştirme programlarındaki öğretmenlik uygulamalarının karşılaştırılması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 10-19.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Can, E. (2017). Öğrenci görüşlerine göre merkezi sınavların etkilerinin belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5)58, 108-122, doi: 10.16992/ASOS.12842
  • Christensen, M., Welch, A. ve Barr, J. (2017). Husserlian descriptive phenomenology: A review of intentionality, reduction and the natural attitude. Journal of Nursing Education and Practice, 7(8), 113-118, doi: https://doi.org/10.5430/jnep.v7n8p113
  • Cüceloğlu, D. ve Erdoğan, İ. (2018). Öğretmen olmak (23. Baskı). İstanbul: Final Yayıncılık.
  • Çelik, İ. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öğretmenlik alan sınavına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. EKEC Akademi Dergisi, 20(67), 163-186.
  • Demiryay, N. ve Balcı, U. (2014). Öğretmenler için alan bilgisi (ÖABT) Almanca sınavına yönelik Almanca öğretmenliği lisans eğitiminin yeterlilik sorunu. Diyalog, 2(2), 70-82.
  • Demir, S. B. ve Bütüner, K. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının alan sınavına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 113-128.
  • Duman, A. R. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik alan bilgisi sınavına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Düşkün, Y. (2021). Türkiye’de öğretmen planlaması ve öğretmenin mesleki güçlenmesi. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Erdem, E. ve Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy. (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (ss. 81-138). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gençay, Ö. A., Bolat, K., Geri, S., Gençay, E. ve Koç, M. (2020). Beden eğitimi öğretmen adaylarının alan sınavına yönelik kaygı düzeylerinin alan bilgisi bakımından değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 52-62.
  • Gül, Y. E. (2015). Öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması: Almanya ve Kırgızistan örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 68-83.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. ve Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (9)2, 35-43.
  • İlgar, S. C. ve İlgar, M. Z. (2014). Nitel veri analizinde bilgisayar programları kullanılması. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 31-78.
  • Karaer, H., Karaer, F. ve Kartal, E. (2018). Kamu personeli seçme sınavındaki öğretmenlik alan bilgisi testlerine yönelik öğretmen adaylarının görüşleri. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(19), doi: https://doi.org/10.32433/eje.448155
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. 19.05.2021 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Kayan, , M. F. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1291, http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2017.45
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2012). “Basın Duyurusu-Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT)”. 19.05.2021 tarihinde https://www.osym.gov.tr/TR,614/basin-duyurusu-ogretmenlik-alan-bilgisi-testi-oabt-10122012.html adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2019). “2019 KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi”. 04.09.2021 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2019/KPSS/OABT/konudagilim0102019.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2019). "ÖSYM'den Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınavı'na yeni düzenleme." 19.05.2021 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/egitim/osymden-ogretmenlik-alan-bilgisi-sinavina-yeni-duzenleme/1380901# adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2020). “2020 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu”. 11.09.2021 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2020/YKS/YksKilavuz14052020.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2022). “2022-ÖABT Sosyal Bilgiler, Coğrafya, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Testlerinin Kapsamları”. 01.05.2022 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2022/KPSS/OABT/kapsamlar25022022.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • Recepoğlu, E., Akgün, K. ve Aksu, S. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının KPSS alan sınavına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2537-2548.
  • Saykal, A. ve Sağır, Ş. U. (2021). Türkiye’de öğretmen yeterlikleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi araştırmaları. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), 7(2), 115-137, doi: https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2021.07.02.001
  • Sezgin, F. ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9-22.
  • Şahin, Ç. ve Demir, F. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının Türkçe öğretmenliği alan sınavına yönelik algıları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 979-992.
  • Şahin, Ç., Arcagök, S, Sarıdaş, D. G. ve Demir, M. K. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği alan sınavına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015) Özel Sayısı, 183-194, doi: 10.14686/BUEFAD.2015USOSOzelsayi13209
  • Şimşek, N. ve Akgün, İ. H. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınavına (ÖABS) yönelik görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 82-100.
  • Turan, M. ve Zengin, E. (2018). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin KPSS alan sınavına ilişkin görüşleri. Qualitative Studies, 13(1), 1-14, doi: http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2018.13.1.E0035
  • Ulubey, Ö. (2018). Aday öğretmen yetiştirme programının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 480-502, doi: 10.16986/HUJE.2017031014
  • Yazçayır, N. ve Yıldırım, N. (2021). Öğretmen yetiştirme lisans programları ve öğretmenlik meslek bilgisi alt boyunun karşılaştırmalı analizi "Türkiye ve Singapur". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 182-218, doi: https://doi.org/10.37217/tebd.733698
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.

KPSS Sosyal Bilgiler Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne (ÖABT) Katılanların Deneyimleri

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 1, 716 - 733, 28.06.2022
https://doi.org/10.51460/baebd.1016412

Öz

Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen ve adaylarının “Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi”ne ilişkin algı ve deneyimlerini belirlemektir. Araştırmada olgubilim türlerinden biri olan betimleyici fenomonoloji deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu daha önce Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne katılan 14 katılımcı (7 kadın, 7 erkek) oluşturmuştur. Katılımcılar, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Bu kapsamda katılımcılarda 2013-2020 yılları arasında ÖABT’ye katılma deneyimi aranmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, adayların Öğretmenlik Alan Bilgisi Testine ilişkin bazı olumlu ve olumsuz algı ve deneyimlerinin olduğunu göstermektedir. İlk olarak adayların sınava hazırlanmak için daha çok özel öğretim kurslarını tercih ettikleri tespit edilmiştir. İkincisi, katılımcıların sınava hazırlanırken yararlandıkları kaynaklar arasında; konu anlatım kitapları, eğitim siteleri, soru bankaları, makaleler, açıköğretim yayınları, denemeler, MEB ders kitapları, sosyal medya, elektronik kitaplar, dijital sözlükler ve belgesellerin yer aldığı görülmüştür. Üçüncüsü, katılımcılardan ÖABT derslerini oluşturan “tarih, coğrafya, siyaset bilimi, diğer sosyal bilim dalları ve alan eğitimi” derslerini değerlendirmeleri istenmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda katılımcılar, soruların çok ayrıntılı olduğuna, diğer sosyal bilim dallarında çok fazla dersin bulunduğuna ve konu sınırlarının belirsizliğine dikkat çekmişlerdir. Son olarak katılımcıların mesleki yeterlilik ve becerileri ölçme konusunda ÖABT’yi başarılı bulmadıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Aküzüm, C., Demirkol, M., Ekici, Ö. ve Talu, M. (2015). Öğretmen adaylarının KPSS öğretmenlik alan bilgisi sınavına ilişkin görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 331-344.
  • Arı, S. (2015). Sınıf öğretmenliği öğretmenlik alan bilgisi sınavının alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi, Yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Aykaç, N., Kabaran, G. ve Bilgin, H. (2014). Türkiye'de ve bazı Avrupa Birliği ülkelerindeki öğretmen yetiştirme uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Turkish Studies, 9(3), 279-292.
  • Aytaç, A. ve Er, K. O. (2018). Türkiye’de ve Finlandiya’da hizmet öncesi sınıf öğretmeni yetiştirme programlarındaki öğretmenlik uygulamalarının karşılaştırılması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(2), 10-19.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Can, E. (2017). Öğrenci görüşlerine göre merkezi sınavların etkilerinin belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5)58, 108-122, doi: 10.16992/ASOS.12842
  • Christensen, M., Welch, A. ve Barr, J. (2017). Husserlian descriptive phenomenology: A review of intentionality, reduction and the natural attitude. Journal of Nursing Education and Practice, 7(8), 113-118, doi: https://doi.org/10.5430/jnep.v7n8p113
  • Cüceloğlu, D. ve Erdoğan, İ. (2018). Öğretmen olmak (23. Baskı). İstanbul: Final Yayıncılık.
  • Çelik, İ. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öğretmenlik alan sınavına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. EKEC Akademi Dergisi, 20(67), 163-186.
  • Demiryay, N. ve Balcı, U. (2014). Öğretmenler için alan bilgisi (ÖABT) Almanca sınavına yönelik Almanca öğretmenliği lisans eğitiminin yeterlilik sorunu. Diyalog, 2(2), 70-82.
  • Demir, S. B. ve Bütüner, K. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının alan sınavına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 113-128.
  • Duman, A. R. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik alan bilgisi sınavına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Düşkün, Y. (2021). Türkiye’de öğretmen planlaması ve öğretmenin mesleki güçlenmesi. Eğitim Reformu Girişimi.
  • Erdem, E. ve Soylu, Y. (2013). Öğretmen adaylarının KPSS ve alan sınavına ilişkin görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 223-236.
  • Ersoy, A. F. (2019). Fenomenoloji. A. Saban ve A. Ersoy. (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (ss. 81-138). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gençay, Ö. A., Bolat, K., Geri, S., Gençay, E. ve Koç, M. (2020). Beden eğitimi öğretmen adaylarının alan sınavına yönelik kaygı düzeylerinin alan bilgisi bakımından değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(1), 52-62.
  • Gül, Y. E. (2015). Öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması: Almanya ve Kırgızistan örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4, 68-83.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. ve Turan, S. (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, (9)2, 35-43.
  • İlgar, S. C. ve İlgar, M. Z. (2014). Nitel veri analizinde bilgisayar programları kullanılması. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 31-78.
  • Karaer, H., Karaer, F. ve Kartal, E. (2018). Kamu personeli seçme sınavındaki öğretmenlik alan bilgisi testlerine yönelik öğretmen adaylarının görüşleri. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(19), doi: https://doi.org/10.32433/eje.448155
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. 19.05.2021 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Kayan, , M. F. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1291, http://dx.doi.org/10.23891/efdyyu.2017.45
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2012). “Basın Duyurusu-Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT)”. 19.05.2021 tarihinde https://www.osym.gov.tr/TR,614/basin-duyurusu-ogretmenlik-alan-bilgisi-testi-oabt-10122012.html adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2019). “2019 KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi”. 04.09.2021 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2019/KPSS/OABT/konudagilim0102019.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2019). "ÖSYM'den Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınavı'na yeni düzenleme." 19.05.2021 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/egitim/osymden-ogretmenlik-alan-bilgisi-sinavina-yeni-duzenleme/1380901# adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2020). “2020 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu”. 11.09.2021 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2020/YKS/YksKilavuz14052020.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • ÖSYM [Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi]. (2022). “2022-ÖABT Sosyal Bilgiler, Coğrafya, Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Testlerinin Kapsamları”. 01.05.2022 tarihinde https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2022/KPSS/OABT/kapsamlar25022022.pdf adlı adresten alınmıştır.
  • Recepoğlu, E., Akgün, K. ve Aksu, S. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının KPSS alan sınavına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(5), 2537-2548.
  • Saykal, A. ve Sağır, Ş. U. (2021). Türkiye’de öğretmen yeterlikleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi araştırmaları. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi (GEBD), 7(2), 115-137, doi: https://dx.doi.org/10.30855/gjes.2021.07.02.001
  • Sezgin, F. ve Duran, E. (2011). Kamu Personeli Seçme Sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9-22.
  • Şahin, Ç. ve Demir, F. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının Türkçe öğretmenliği alan sınavına yönelik algıları. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(4), 979-992.
  • Şahin, Ç., Arcagök, S, Sarıdaş, D. G. ve Demir, M. K. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği alan sınavına ilişkin görüşleri. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (21-23 Mayıs 2015) Özel Sayısı, 183-194, doi: 10.14686/BUEFAD.2015USOSOzelsayi13209
  • Şimşek, N. ve Akgün, İ. H. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi Sınavına (ÖABS) yönelik görüşleri. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 82-100.
  • Turan, M. ve Zengin, E. (2018). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin KPSS alan sınavına ilişkin görüşleri. Qualitative Studies, 13(1), 1-14, doi: http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2018.13.1.E0035
  • Ulubey, Ö. (2018). Aday öğretmen yetiştirme programının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 480-502, doi: 10.16986/HUJE.2017031014
  • Yazçayır, N. ve Yıldırım, N. (2021). Öğretmen yetiştirme lisans programları ve öğretmenlik meslek bilgisi alt boyunun karşılaştırmalı analizi "Türkiye ve Singapur". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 182-218, doi: https://doi.org/10.37217/tebd.733698
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 942-973.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlker Dere 0000-0003-0993-7812

Emine Demirci 0000-0003-4818-0621

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dere, İ., & Demirci, E. (2022). KPSS Sosyal Bilgiler Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne (ÖABT) Katılanların Deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(1), 716-733. https://doi.org/10.51460/baebd.1016412