2019 yılının son ayından itibaren tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid-19 yüz yüze eğitimi olumsuz etkilemiştir. Türkiye'de eğitim ve öğretim Kovid-19 pandemisi nedeniyle çevrimiçi olarak sürdürülmüştür. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, 2020/2021 eğitim-öğretim yılında okullarda ve RAM’ larda görev yapan psikolojik danışmanların çevrimiçi olarak sundukları rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerini nasıl algıladıklarını metaforik olarak analiz etmek ve betimlemektir. Bu araştırma nitel yaklaşıma dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, yaşları 25-60 arasında değişen okullarda ve RAM' larda çalışan 113 kadın ve 53 erkek olmak üzere toplam 166 psikolojik danışman oluşturmaktadır. Verilerin analizinde metafor analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda psikolojik danışmanların toplam 130 metafor oluşturduğu belirlenmiştir. Belirlenen bu 130 metaforun, beş tema altında toplandığı anlaşılmıştır. Bu temalar kazanç, olumsuzluk, eksiklik/sınırlama, belirsizlik, endişe/zorluk olarak isimlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, psikolojik danışmanların 2020/2021 eğitim-öğretim yılında okullarda ve RAM' larda çevrimiçi rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerine yönelik metaforik algılarının çoğunlukla olumsuz olduğu anlaşılmıştır.
Covid-19, which has affected the whole world since the last month of 2019, has negatively affected face-to-face education. İn Turkey, education was conducted online due to the pandemic. The aim of this research is to metaphorically analyze and describe how the psychological counselors who working in schools and the GRCs perceive guidance and psychological counseling services that they provide online in the 2020/2021 academic year. This research was conducted based on a qualitative approach. The study group of the research consists of 166 psychological counselors, 113 women and 53 men, aged between 25-60, working in schools and GRCs. In the analysis of the data, the metaphor analysis method, which is included in the content analysis method, was used. As a result of the analysis of the research data, it was determined that a total of 130 metaphors were determined according to the perceptions of the psychological counselors. Based on the meanings of these 130 metaphors, it is understood that they are gathered under five themes. These themes are gain, negativity, deficiency/limitation, uncertainty, worry/difficulty. According to these results, it can be said that the metaphorical perceptions of psychological counselors towards online guidance and psychological counseling services are not generally positive.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Submission Date | January 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: Özel Sayı 1 - SPECIAL ISSUE OF PANDEMIC AND DISTANCE EDUCATION |