Çalışmanın amacı, tarihsel süreç içerisinde Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği lisans programının öğrenci profilini çeşitli özellikler açısından değerlendirmektir.
Araştırmanın örneklemi olarak seçilen DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği lisans programı, öğrenci profili; öğrenci kontenjanları, kayıtlı öğrenci sayısı, kayıtlanan öğrenci sayısı, yabancı uyruklu öğrenci sayısı, mezun olan öğrenci sayısı, yerleşen öğrencilerin cinsiyet dağılımı, geldiği coğrafi bölgeler- iller, mezun oldukları lise grupları ve mezunların KPSS ortalamaları dikkate alınarak değerlendirilmiştir.
Araştırma, nitel bir araştırmadır. Veri toplama araçlarını; YÖK program atlası, Yükseköğretim Bilgi Sistemi, DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği resmi internet sayfası ve DEÜ Buca Eğitim Fakültesi’nden izinler ile temin edilen dokümanlar oluşturmuştur.
Doküman incelemesi ve betimsel analiz sonuçlarına göre incelenen yıllar içerisinde programın öğrenci kontenjan sayısı, kayıtlanan öğrenci sayısı ve mezun sayısı düşüş eğilimi göstermiştir. Program 1991-2020 yılları arasında yabancı uyruklu öğrencilere de ev sahipliği yapmıştır. Programın mezunlarının 2020 KPSS121 (Alan Bilgisi Testi) ortalama puanı 73,21’dir. 2018-2020 dönemleri arasında programı daha çok Ege Bölgesi ve İzmir’den gelenler, Anadolu lisesi mezunları ve erkek öğrenciler tercih etmiştir.
Araştırma, coğrafya eğitimi çalışmaları açısından literatüre bir katkı olmanın yanında Bilim Dalının geçmişine ait bellek oluşturması bakımından da özgün bir kaynak olarak değerlendirilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Submission Date | November 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 2 |