Öğretmenlik mesleğinin farklı ve çeşitli rolleri barındırması öğretmenlerin psikolojik yapılarını etkileyebilmektedir. Bu psikolojik yapının önemli göstergelerinden biri olan iyi oluş, bu araştırma kapsamında ele alınmıştır. Araştırmada öğretmenlerin iyi oluşlarına dikkat çekmek ve öğretmen iyi oluşu ile ilgili yapılmış çalışmaların özelliklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın verileri nicel araştırma yöntemlerinden bibliyometrik yöntem aracılığıyla elde edilmiştir. Bulgulara göre özellikle son yıllarda araştırmacıların iyi oluş kavramına daha fazla ilgi gösterdiklerini, bu araştırmaların ABD ve Çin’de yoğunluk kazandığı, Frontiers in Psychology dergisinin bu konuya en fazla yer veren dergi olduğu, iyi oluşun stres, tükenmişlik ve iş tatmini ile sık sık ilişkilendirildiği ortaya çıkmıştır. Bu bulguları dikkate alarak, eğitim faaliyetlerinin etkililiğinde önemli rol oynayan öğretmenlerin iyi oluşları önemlidir. Öğretmenlerin iyi oluşları sağlanmadan ve korunmadan eğitim faaliyetlerinin amacına ulaşmasının güç olduğu ifade edilebilir. Bu noktada öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet sürecinde kişisel, örgütsel ve mesleki manada iyi oluşlarının desteklenmesi gerektiği ifade edilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2023 |
Publication Date | December 28, 2023 |
Submission Date | May 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 2 |