Bu çalışmada Ege Bölgesinde bulunan Meslek Yüksekokulları öğrencileri ile bu öğrencilere eğitim veren öğretim elemanlarına uygulanan anket vasıtasıyla uzaktan eğitim süreci, SPSS 29.00 programı çıktıları kullanılarak, açık uçlu sorularda yapılan yorumlar dikkate alınarak ve anketlerdeki sorulara verilen yanıtlar karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının demografik özellikleri ile ölçek arasında ilişki olup olmadığı, süreçte yapıldığı düşünülen hatalar ve katkılar, yorumlar arasındaki benzerlik ve farklılıklar, iki örneklem grubunun fikir birliği ve fikir ayrılığı yaşadığı noktalar hem veri analizleri hem de karşılaştırmalara dayalı olarak ortaya konulmuştur.
3580 toplam katılımcının yer aldığı araştırmada öğrencilerin okudukları sınıf ile ölçek arasında güçlü ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanırken, cinsiyet, yaş gibi belirttikleri demografik özellikleri içeren değişkenler ile ölçek arasında anlamlı ancak zayıf düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğretim elemanlarının cinsiyet, yaş, unvan gibi demografik özellikleri ile ölçek arasında herhangi bir ilişkiye rastlanmamış, belirtmiş oldukları değişken bilgilerinin yanıtlar üzerinde etkili olmadığı anlaşılmıştır.
Katılımcılara anket sonunda yöneltilen açık uçlu sorularda belirtilen görüşler belirli başlıklarda toplanarak yorumlanmış ve karşılaştırılmış, bundan sonraki çalışmalarda yol gösterici olarak ayrıca değerlendirilmiştir. Buna göre; katılımcı öğrencilerin yüzde 30’u uzaktan eğitim şeklinde eğitim görmek istemediklerini, katılımcı öğretim elemanlarının yüzde 21’i eğitimin yüz yüze olmasının gerekliliğini belirtmişlerdir. Her iki grupta, zamanı daha verimli kullandıklarını ve bunun süreklilik sağladığı, öğrencilere daha fazla ders çalışma süresi gerekliliği, eğiticilere de daha fazla iş yükü getirdiği, derslerin teorik ve sosyal içeriklerinin uzaktan eğitim yolu ile verilebileceği, sürecin başarılı bir şekilde işletildiği, kolaylıkla geri bildirim alabildikleri konularında fikir birliğinde oldukları gözlenmiştir. Ancak, tekrarlı izlemenin fayda sağladığı, yüz yüze eğitime göre daha etkili olacağı, tüm derslerin uzaktan yürütülebileceği, uzaktan eğitim ile hiçbir şey öğrenemedikleri ve öğretemedikleri, sınavların yüz yüze olmasının gerekliliği ve güvenilirliği konularında vermiş oldukları yanıtlarda değer farklılıkları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2023 |
Publication Date | December 28, 2023 |
Submission Date | November 23, 2023 |
Acceptance Date | December 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 2 |