The educational process is no longer limited to the old Grammatical method.
A large number of modern methods have emerged recently. The old method was the result of a general perception of language This perception is concerned with the normative aspects of languageDescriptive aspects have been an important anchor for modern curricula in language teaching
With the appearance of modern methods, a large number of new Measures emerged in the teaching process. These measures helped to achieve the objectives of the educational process
For example, the use of arts and short films as well as literature such as poetry and educational stories in the lesson. Through short films the student deals with a more integrated communication model in terms of context quality. The context in the audiovisual communication model is clearer than other communication models.
This article is divided into two sections, theoretical section and applied section. We will use the descriptive method in the theoretical section and the analytical method in the applied section. In the theoretical section, we will present the concept of short story film and its role in teaching foreign language. In the applied section we will try to apply the recommendations of the theoretical section on some models on the Arabic language.
Eğitim-Öğretim faaliyetleri, artık eskiden uygulanan standart yöntemlerle sınırlı kalmamaktadır. Dil öğretimi ile ilgili son zamanlarda çok sayıda modern yöntem ortaya çıkmıştır. Eskiden kullanılan yöntemler ise, dilin standart değerlerini yükselten dilsel objelerin genel çerçevesi içinde ele alınıyordu. Son zamanlarda işlenen betimleyici öğeler, dil öğretiminde uygulanacak modern metodlar için önemli bir yer teşkil etmektedir.
Modern yöntemlerin ortaya çıkmasıyla birlikte, eğitim-öğretim sürecinde birçok yeni uygulama ortaya çıkmıştır. Bu uygulamalar vasıtasıyla eğitim-öğretim faaliyetlerinde hedeflediğimiz başarıya ulaşabilme imkanını yakalayabiliriz. Eğitim amaçlı derslerde kısa film gibi sanatların yanı sıra edebiyat, şiir ve öğretici öykülerin istihdam edilmesi örneğini göz önünde bulundurabiliriz. Kısa filmler aracılığıyla öğrenci, bağlam kalitesi açısından daha entegre bir iletişim modeli ile etkileşime geçer. Çünkü görsel-işitsel iletişim modelinde var olan bağlam, diğer iletişim modellerinden daha açıktır.
Bu makale, teorik kısım ve uygulamalı kısım olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde betimsel yöntemi, uygulamalı bölümde ise analitik yöntemi kullanacağız.
Teorik bölümde, kısa metrajlı kurgu film kavramını ve yabancı dil öğretimindeki rolünü inceleyeceğiz. Uygulamalı bölümde de teorik bölümün sunduğu önerileri Arapça öğretici film örnekleri üzerinde tatbik etmeye çalışacağız.
Primary Language | Arabic |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2019 |
Submission Date | March 12, 2019 |
Acceptance Date | May 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |