Bu çalışmanın amacı; kasko sigortacılığı
sektöründe müşterilerin algıladığı hizmet kalitesinin, müşteri sadakati üzerindeki
etkilerini incelemektir. Araştırma evrenini Düzce ili merkezi
oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve araştırma
verileri kasko poliçesi sahibi bireylerden, anket tekniği kullanılarak elde
edilmiştir. Araştırma kapsamında toplam 140 adet anket üzerinden değerlendirme
yapılmıştır. Araştırma bulgularına
göre, müşteri sadakati algısı demografik özelliklere göre anlamlı farklılık
göstermemektedir. Kasko sigorta işletmelerinde algılanan hizmet kalitesi boyutlarından
güvenilirlik, empati ve yanıt verilebilirliğin müşteri sadakati üzerinde pozitif
ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu, fiziksel özelliklerin ise anlamlı bir
etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this study is; to examine the effects
of the perceived service quality on customer loyalty in the automobile
insurance sector. Population of the study consisted of people who lived in
Düzce city center. Quantitative research method was used in the research and
research data were obtained from the individuals with insurance policies by using
survey technique. A total of 140 questionnaires were evaluated within the scope
of the research. According to research findings, customer loyalty does not
differ significantly with respect to demographic characteristics. It has been
determined that reliability, empathy and responsiveness have a positive and
significant effect on customer loyalty and physical properties have no
significant effects on perceived service quality dimensions in insurance
companies.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Submission Date | December 28, 2017 |
Acceptance Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
All articles sent to the journal are checked by the plagiarism program before the evaluation process.
USOBED works under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/