Dünyada en çok tüketilen içeceklerden bir tanesi olan kahve isim ve yapılış şekillerine göre farklılıklar göstermektedir. Türk kültürünün önemli bir parçası haline gelmiş geleneksel bir içecek olarak bilinen Türk Kahvesi ’de bunlardan biridir. Kahve, Yemen’den Anadolu’ya ve Avrupa’ya yayılarak insanların severek tükettiği içeceklerin başında gelmeye başlamıştır. Türk kahvesi, kahvenin dünyaya yayılmasında önemli bir etkiye sahiptir. Zaman içinde günlük hayatın önemli bir parçası haline gelmiştir. Buna ek olarak kahve, Türk kültüründe misafirperverliğin, sohbetin ve kız isteme törenlerinin sembolü haline gelmiştir. Bu yönüyle Türk kahvesi toplumsal ilişkilerde olumlu rol oynadığı görülmektedir. Sosyal değişim aynı zamanda insanların yeme ve içme alışkanlıklarında da değişikliğe yol açmıştır. Değişen yeme içme alışkanlıkları içerisinde yüzyıllardır devam eden bir geleneğe sahip olan Türk kahvesi yapımı ve tüketiminde de değişiklikler görülmektedir. Ayrıca kahvenin özenle hazırlanması, içilmesi üzerinde duran ve kahvenin değerli bir ürün olduğunu öne süren üçüncü nesil kahve işletmelerinin sayısındaki artış dikkate değerdir. Bu kapsamda araştırmanın temel amacı, üçüncü nesil kahve işletmelerinde Türk kahvesinin yerini belirlemektir.
Dünyada en çok tüketilen içeceklerden bir tanesi olan kahve isim ve yapılış şekillerine göre farklılıklar göstermektedir. Türk kültürünün önemli bir parçası haline gelmiş geleneksel bir içecek olarak bilinen Türk Kahvesi ’de bunlardan biridir. Kahve, Yemen’den Anadolu’ya ve Avrupa’ya yayılarak insanların severek tükettiği içeceklerin başında gelmeye başlamıştır. Türk kahvesi, kahvenin dünyaya yayılmasında önemli bir etkiye sahiptir. Zaman içinde günlük hayatın önemli bir parçası haline gelmiştir. Buna ek olarak kahve, Türk kültüründe misafirperverliğin, sohbetin ve kız isteme törenlerinin sembolü haline gelmiştir. Bu yönüyle Türk kahvesi toplumsal ilişkilerde olumlu rol oynadığı görülmektedir. Sosyal değişim aynı zamanda insanların yeme ve içme alışkanlıklarında da değişikliğe yol açmıştır. Değişen yeme içme alışkanlıkları içerisinde yüzyıllardır devam eden bir geleneğe sahip olan Türk kahvesi yapımı ve tüketiminde de değişiklikler görülmektedir. Ayrıca kahvenin özenle hazırlanması, içilmesi üzerinde duran ve kahvenin değerli bir ürün olduğunu öne süren üçüncü nesil kahve işletmelerinin sayısındaki artış dikkate değerdir. Bu kapsamda araştırmanın temel amacı, üçüncü nesil kahve işletmelerinde Türk kahvesinin yerini belirlemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | May 23, 2020 |
Acceptance Date | September 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |
All articles sent to the journal are checked by the plagiarism program before the evaluation process.
USOBED works under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0). https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/