Araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının şekil oluşturma düzeylerini belirlemek ve bazı değişkenler ile ilişkilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, ilköğretim matematik öğretmenliğinde okuyan 47 birinci sınıf, 86 ikinci sınıf, 82 üçüncü sınıf ve 77 dördüncü sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 290 öğrenciden ibarettir. Araştırmanın verilerini, “şekil oluşturma düzeyleri belirleme testi” ile elde edilen veriler ile cinsiyet, sınıf ve kümülatif ortalama değişkenleri oluşturmaktadır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde hesaplamalarının yanı sıra “İlişkisiz Örneklemler için Tek Faktörlü Varyans Analizi” ve “İlişkisiz Örneklemler t Testi” istatistiği kullanılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin şekil oluşturma düzeylerinin ilk dört düzeyde yığıldığı ve daha üst düzeye ulaşan öğrenci sayısının oldukça az olduğu görülmüştür. Öğrencilerin şekil oluşturma düzeyleri ile cinsiyetleri arasında kız öğrencilerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ayrıca, şekil oluşturma düzeyleri ile sınıf düzeyleri ve kümülatif puanları arasında da anlamlı fark bulunmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 26, 2016 |
Submission Date | June 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 10 Issue: 1 |