Bu çalışmada
İlkokul 4. Sınıf Matematik Öğretim Programının Tyler’ın Hedefe Dayalı Program
Değerlendirme Modeline göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma deseni
olarak tek grup ön test-son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubu, 2016-2017 öğretim yılında Van ili merkez İpekyolu ilçesinde bulunan bir ilkokulun
4. sınıfında öğrenim gören 59 öğrenci ve 2 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır.
Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi,
gözlem formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen
nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı gruplar t-testi, Cohen’s
d testi; nitel verilerin analizi için ise betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin ön-test ve son-test puanları arasında
son-test puanları lehine anlamlı bir farkın oluştuğu; bununla birlikte, öğrencilerin
çalışma kapsamındaki kazanımların hiçbirine ulaşamadığı sonucuna ulaşılmıştır.
matematik öğretim programı program değerlendirme Tyler’ın hedefe dayalı program değerlendirme modeli
The
aim of this study is to evaluate primary school 4th grade Mathematics
curriculum by Tyler’s Objective Based Evaluation Model. One sample pretest and
posttest experimental design was used in this study. The study was conducted
with 59 students and 2 teachers in 2016-2017 academic year in a primary school
in İpekyolu/Van. An achievement test, an observation form, and a
semi-structural interview form developed by researchers were used as data
collection tools. In the analysis of quantitative data, descriptive statistics,
paired samples t-test, and Cohen’s d test were performed, and descriptive
analysis was used in the analysis of qualitative data. It was found that there
was a significant difference between the pretest and posttest scores in favor
of posttest score. On the other hand, it was found that the students didn’t
reach any of the objectives.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2017 |
Submission Date | August 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 11 Issue: 2 |