Yüksek Öğrenim Kurumu (YÖK) çeşitli branş gruplarında öğrenim görmüş adayların da öğretmen olmasına olanak sağlamak için formasyon programını başlatmıştır. Bu yüzden geleceğin öğretmen adayları arasına katılacak bu grubun, mesleki hazırlık düzeylerini ölçmek büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmanın ana amacı matematik öğretmeni olmak üzere eğitim alan pedagojik formasyon öğrencilerinin pedagojik bilgisini ölçmektir. Çalışma bir devlet üniversitesinde formasyon programını tamamlamak üzere olan adaylara uygulanmıştır. Yapılan analizler, formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının yaş, cinsiyet ve deneyimlerinin, kendilerini içerik (alan) bilgisi, teknolojiyi kullanma becerileri ve öğretim yöntemi ve tekniği bilgisi yönünden hazır hissetmelerinde herhangi bir etkisinin olmadığını göstermiştir. Adayların yöntem ve teknik bilgisi ve teknoloji olarak kendilerine güvenmelerine rağmen; bu konularda örnekler vermeleri istendiğinde zorlandıkları görülmüştür. Öğretmen eğitimindeki çalışmalara paralel olarak, daha iyi adaylar mezun edebilmek için formasyon eğitimi süresince pedagojik anlamda daha iyi destek mekanizmalarının geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2015 |
Submission Date | December 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 9 Issue: 2 |