Bu çalışmanın amacı 9-12. Sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin öğrenme anlayışlarını belirlemek amacı ile bir Biyoloji Öğrenme Anlayışları Ölçeği geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekten elde edilen sonuçların geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırma Balıkesir ili Merkez ilçesindeki devlet okullarında öğrenim gören toplam 997 öğrenciden oluşan iki bağımsız örneklemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 41 maddelik 5’li likert tipi ölçekten elde edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin 29 maddelik, 5 alt boyutlu bir yapıya sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin bütününe ait Cronbach Alpha katsayısı .78, boyutlarına ait Cronbach Alfa katsayıları ise sırası ile .76, .71, .65, .73, .82 olarak bulunmuştur. DFA sonuçları ise faktör yapısının veri seti ile uyumlu olduğunu ortaya koymuştur. Geliştirilen ölçeğin öğrencilerin biyoloji öğrenme anlayışlarını ölçmek için güvenilir ve geçerli sonuçlar ürettiği sonucuna varılmıştır.
Bu çalışmanın amacı 9-12. Sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin öğrenme anlayışlarını belirlemek amacı ile bir Biyoloji Öğrenme Anlayışları Ölçeği geliştirmek ve geliştirilen bu ölçekten elde edilen sonuçların geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırma Balıkesir ili Merkez ilçesindeki devlet okullarında öğrenim gören toplam 997 öğrenciden oluşan iki bağımsız örneklemde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 41 maddelik 5’li likert tipi ölçekten elde edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin 29 maddelik, 5 alt boyutlu bir yapıya sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ölçeğin bütününe ait Cronbach Alpha katsayısı .78, boyutlarına ait Cronbach Alfa katsayıları ise sırası ile .76, .71, .65, .73, .82 olarak bulunmuştur. DFA sonuçları ise faktör yapısının veri seti ile uyumlu olduğunu ortaya koymuştur. Geliştirilen ölçeğin öğrencilerin biyoloji öğrenme anlayışlarını ölçmek için güvenilir ve geçerli sonuçlar ürettiği sonucuna varılmıştır.
Journal Section | ART |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 19, 2015 |
Submission Date | December 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 9 Issue: 2 |