Bu çalışmanın amacı öğretmen
adaylarının kesir işlemlerinde matematiksel model kullanma performanslarının
incelenmesidir. Çalışma nitel olarak desenlenmiş bir durum çalışmasıdır.
Çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği
programında öğrenim görmekte olan ve matematiksel
modelleme seçmeli dersini almış olan 29 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulmuş ve 12
adet açık uçlu sorudan oluşan Başarı Testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda
öğretmen adaylarının toplama ve çıkarma işlemleri söz konusu olduğunda tüm
modelleri başarı ile kullanabiliyorken, çarpma ve bölme işlemlerinde söz konusu
modelleri kullanmakta güçlük çektikleri gözlenmiştir. Özellikle çarpma ve bölme
işlemlerinde öğretmen adaylarının kesir işlemlerinin algoritmasını/anlamını ve
kesirlerin gösteriminde bütün ile kesirsel parçaların ilişkisini model
kullanarak ifade etmekte zorlandıkları görülmüştür. Çalışma sonuçları ile
ilgili olarak matematik öğretmenliği lisans öğretim programlarında, alanı
öğretme bilgisini içerecek spesifik derslerin daha fazla yer alması ve öğretim programlarına
matematikte öğrencilerin öğrenme güçlüğü çektiği özel kavramların nasıl öğretileceği
bilgisini içeren yeni ve farklı derslerin eklenmesi önerilmiştir.
The purpose of this qualitative study is the examination of
pre-service teachers’ using mathematical models in the fraction operations. The
study group consist of 29 pre-service teachers attending a state university's
Primary Mathematics Teaching program and have taken mathematical modeling elective course. In the study, the
Achievement Test, which was formed by the researcher was used as the data
collection tool. At the end of the study,
it has been observed that pre-service teachers can use all models successfully
in the case of addition and subtraction operations, but have difficulty in
using these models in multiplication and division operations. It has also been
seen that pre-service teachers have difficulty in expressing the algorithm or meaning
of the fraction operations and the relation of whole and fractional parts in the
models. In relation to the results of the study, it is proposed that more
specific courses are included in the curricula of teacher education programs,
which will include the knowledge of teaching mathematics and how to teach
specific concepts which the learners have difficulty to learn in mathematics.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | March 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 1 |