Bu çalışmanın amacı, yazma etkinliklerinin 8.
sınıf öğrencilerinin geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri
konusundaki başarılarına ve geometriye yönelik öz-yeterlik inançlarına etkisini
belirlemektir. Çalışma, Ege Bölgesinde bir devlet ortaokulunun 8. sınıfında
okuyan 40 öğrenci ile yürütülmüştür. 20 kişiden oluşan bir sınıf deney grubu,
diğer 20 kişiden oluşan sınıf kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Kontrol
grubundan farklı olarak, deney grubu öğrencilerinin geometrik cisimlerin yüzey
alanları ve hacimleri konusunda yazma etkinlikleri yapmaları sağlanmıştır.
Çalışmada öğrencilerin erişileri
[(Geometrik Cisimlerin Yüzey Alanları Testi (GCYT) ve Geometrik Cisimlerin
Hacimleri Testi (GCHT)] ile, öğrencilerin geometriye yönelik öz-yeterlikleri
ise Cantürk-Günhan ve Başer (2007) tarafından geliştirilen “Geometriye İlişkin Öz-yeterlik İnancı Ölçeği”
ile ölçülmüştür. Her iki araç ön test ve son test olarak uygulanmıştır.
Çalışmanın verileri SPSS 16 paket programı kullanılarak Mann Whitney-U testi ve
İki Bağımlı Örneklem için Wilcoxon İşaret Sıralaması Testi ile analiz
edilmiştir. Çalışmada, geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri
konusunda deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin başarıları ve geometriye
yönelik öz-yeterlik inançları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu
belirlenmiştir.
Yazma etkinlikleri geometriye yönelik öz-yeterlik öğrenci başarısı geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri
The aim of this study
is to investigate the effects of journal writing on achievement of 8th grade
students on the surface area and volume of geometric solids and on geometry
self-efficacy. The study was carried out with 40 8th grade students at a public
school in Eagean Region. One group with 20 students was assigned as the
experimental group and the other 20 student-group was assigned as the control
group. Different from the control group Experimental group engaged in journal
writing activities on the surface area and volume of geometric solids.
In the study, two
achievement tests [Surface Area of Geometric Solids Test (SGST) and Volume of
Geometric Solids Test (VGST)] were used to measure the gain scores of students
and self-efficacy of students towards geometry was evaluated by self-efficacy
towards geometry scale which was developed by Cantürk-Günhan and Başer
(2007). The tools were administered as pre-test and post-test. The data of the study were analyzed by Mann Whiney-U
test and The Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Ranks Test by using SPSS 16 packaged
software. The results of the study suggest that achievement of the students on
the surface area and volume of geometric solids and the self-efficacy of the
students towards geometry in each group differed significantly.
journal writing self-efficacy towards geometry student achievement surface area and volume of geometric solids
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | October 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 2 |