Bu çalışmanın
amacı 9. Sınıf Fizik-Kimya-Biyoloji (FKB) öğretmenlerinin fen eğitiminde
karşılaştıkları sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini
belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada sürecin derinlemesine incelemesi
ve neden-sonuç ilişkilerinin betimlenmesi için durum çalışması kullanılmıştır.
Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi
ile seçilmiştir. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Erzurum şehir merkezindeki
ortaöğretim kurumlarında görev yapan yirmi dört 9. sınıf FKB öğretmeni
çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak
yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde
edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. FKB öğretmenlerinin görüşme
formundaki sorulara verdikleri cevaplar kodlanmış ve benzer kodlardan
kategoriler elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları FKB derslerinde zorlanılan konular ve sebepleri, ders kitaplarının
yeterliği hakkındaki öğretmen görüşleri, FKB derslerinin öğretilmesinde ve öğrenilmesinde
yaşanılan temel sorunlar ve bu sorunların kaynakları betimlenerek sunulmuştur. Çalışmanın
sonuçları, FKB derslerinin daha iyi bir şekilde öğretilmesini ve öğrenilmesini
sağlayacak önerilerle birlikte sunulmuştur.
The
purpose of this study is to determine the problems faced by the 9th-grade
Physics-Chemistry-Biology (PCB) teachers in science education and suggest
solutions for these problems. For this purpose, a case study was used to describe
the in-depth study of the process in the study and the cause-and-effect
relationships. The study group was selected with purposeful sampling method. The
study group consists of twenty-four 9th-grade PCB teachers working in secondary
education institutions in the city center of Erzurum in the academic year of
2017-2018. In the study, a semi-structured interview form was used as a data collection
tool. The data obtained from the interview form was analyzed by content
analysis. The responses of PBC teachers to the questions on the interview form
were coded and categorized from similar codes. The findings of the study, the
subjects and the reasons for the difficulty in the PCB courses, teacher
opinions about the adequacy of textbooks, the basic problems experienced in
teaching and learning the PBC courses and the sources of these problems were
presented. The results of the study were presented with recommendations that
will enable the PCB courses to be taught and learned in a better way.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | August 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 12 Issue: 2 |