Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen
adaylarının, ülkemizde uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programında ele
alınan ve çocukların kazanmaları beklenen köşeli şekillere (üçgen, kare,
dikdörtgen) ilişkin alan bilgilerinin incelenmesidir. Bu amaçla 97 okul öncesi
öğretmen adayı araştırmaya katılmıştır. Katılımcılara, araştırmacılar
tarafından geliştirilen bir yazılı görüşme formu sunulmuştur. Bu form ile öğretmen
adaylarından köşeli şekillere ilişkin tanımlar yapmaları, şekillere ilişkin
günlük yaşamdan örnekler vermeleri ve örnek çizimler yapmaları beklenmiştir. Elde
edilen veriler puanlayıcı güvenirliğinin sağlanabilmesi açısından iki farklı
araştırmacı tarafından Özetleyici İçerik
Analizi’ne tabi tutulmuştur. Öğretmen adaylarının şekillere ilişkin
tanımları, günlük yaşamdan verdikleri örnekler ve ortaya koydukları örnek
çizimlere ilişkin ortaya çıkan bulgular çeşitli kategoriler altında
değerlendirilerek sunulmuştur. Bu araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmen
adaylarının köşeli şekillerin tanımları ve günlük yaşamdan örnekleri konusunda
alan bilgilerinin yetersiz olduğu buna karşın şekillere ilişkin örnek çizimler
ortaya koyma konusunda yeterli düzeyde alan bilgisine sahip oldukları
görülmüştür. Araştırmanın sonuçları ışığında önerilerde bulunulmuştur.
Purpose of this study was to investigate preschool teacher candidates’
content knowledge on angular shapes (triangle, square, rectangle) expected for
children to be acquired in Turkish preschool educational curriculum. For this
purpose, 97 preschool teacher candidates participated this study. Participants
were offered a written interview form which was developed by researchers. In
this form, teacher candidates were expected to define each shape, to give daily
life examples of each shape and to draw examples of shapes. Two different
researchers used Summative Content
Analysis to analyze the data, to be able to obtain inter-rater reliability.
Findings related to teacher candidates’ definitions, examples and drawings were
represented under different categories. According to the results of this study,
preschool teacher candidates have inadequate content knowledge on identifying
angular shapes and giving daily life examples. Besides they have sufficient
content knowledge on drawing examples of angular shapes. Recommendations were
made in accordance with results.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | January 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 13 Issue: 2 |