Okul öncesi öğretmenleriyle ilgili bazı psikolojik faktörler, erken çocukluk sınıflarında matematik öğretimini önemli ölçüde etkilemektedir. Bu nedenle öğretmenlerin okul öncesi matematiğe ilişkin görüşlerinin incelenmesi, erken çocukluk matematiğinde hangi kavramların yer aldığını anlamada ve çocukların gelişim düzeylerine uygun bir eğitim ortamı ve programı hazırlamada öğretmenlere yol gösterici olacaktır. Bu araştırma; betimsel araştırma olup, 107 okul öncesi öğretmeni ile genel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler erken çocukluk matematiğine ilişkin öğretmen görüş formu ile toplanmıştır. Veriler tanımlayıcı ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları öğretmenlerin matematik etkinliklerini oyun, resim ve drama etkinlikleriyle birlikte kullandıkları ve çocukların matematik kavramlarını öğrenip öğrenmediklerini değerlendirmek için sınırlı yöntemler kullandıklarını göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerin çoğu veri analizi, ispat ve olasılığın okul öncesi eğitimde öğretilemeyeceğini belirtmektedir. Son olarak öğretmenlerin çoğu okul öncesi matematiğini orta düzeyde önemli görmekle birlikle analiz sonuçları yaş, mesleki hizmet süresi, görev yaptıkları kurum ve okul türü ve matematiğin önem sıralaması arasında anlamlı bir fark olmadığını (p > .05) göstermektedir.
Some psychological factors related to preschool teachers significantly impact mathematics teaching in early childhood classrooms. Thus, examining teachers' views on preschool mathematics will guide teachers in understanding which concepts were included in early childhood mathematics and preparing an educational environment and program appropriate for children's developmental levels. This research was a descriptive-study, and was implemented using general-survey model with 107 preschool teachers. Data were collected by teacher views form on early childhood mathematics. Data were evaluated with descriptive and non-parametric statistical methods. Results showed that the teachers used math activities with games, art, drama activities and used limited methods to assess whether children have learned mathematics concepts. In addition, most teachers stated that data analysis, proof, and probability cannot be taught in preschool. Finally, most teachers considered preschool mathematics moderately important and that there was no significant difference among ages, professional service periods, the institution and school types they work in, and the order of importance of mathematics (p > .05).
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Submission Date | December 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 17 Issue: 1 |