SWARM / FOURSQUARE UYGULAMALARI ÜZERİNDEN SOSYAL MEDYANIN ANALİZİ
Year 2024,
Volume: 7 Issue: 1, 50 - 63, 10.07.2024
Yalçın Kahya
,
Onur Bayrakcı
Abstract
Sosyal medya günümüzün olmazsa olmazlarından birisi haline gelmiştir. Bir iletişim aracı olarak konumlandırılan sosyal medya uygulamaları artık iletişimin yanında diğer işlevleri de bizleri meşgul etmektedir. Kimliklerin sosyal medya üzerinden yeniden üretiminden, dijital gözetime ve piyasaların/markaların reklamlarının bireylere ücretsiz ve farkında olmadan yaptırılmasına kadar geniş bir spektrum söz konusudur. Sosyal medya uygulamalarından biri olan Foursquare ve onun entegre programı Swarm GPS üzerinden sağlanan check-in uygulamasıyla popüler olmuş ve bireylerin yakınlarında bulunan takipçilerinle iletişime geçmelerine imkân vermiştir. Fakat bu iletişim ne kadar sağlıklıdır ve gerçekten amaca uygun mudur? Bu makalede yöntem olarak literatür taraması yapılmıştır. Makalenin amacı Foursquare ve Swarm uygulamasının teknik ve sosyal boyuttaki etkileri incelenmiştir.
References
- Bakır, O. N. ve Aydoğan, S. (2018). Tüketicilerin Foursquare veya Swarm Uygulamalarını Kullanarak Yer Bildirimi Yapma Davranışlarının, Marka Tutumuna ve Satın Alma Niyetine Etkisi. Beykoz Akademi Dergisi,6 (2), 90-110. DOI:10.14514/BYK.m.2651 5393.2018.6/2.90-110.
- Batke, T. (2013). Location-based Services-Chancen und Perspektiven für ortsbasierte Unternehmenswerbung, München, GRIN Verlag, https://www.grin.com/document/212253. (13.02.2023)
- Bauman, Z. ve Lyon, D. (2013). Akışkan Gözetim (1. b.). (E. Yılmaz, Çev.) İstanbul: Ayrıntı
- Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2011). Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar (5.b.). (N. Ökten, Çev.) İstanbul: İletişim
- Coser, L. A. (2008). Sosyolojik Düşüncenin Ustaları (2 b.). (H. Hülür, S. Toker, & İ. Mazman, Çev.) Ankara.
- Cronenberg, T. (2014). Location Based Services. Chancen standortbezogener Dienste im Mobile Marketing, Munich, Grin Verlag, https://www.grin.com/document/308453.(23.03.2023).
- Daştan, İ. (2015). Konum Tabanlı Sosyal Ağ Uygulamalarını Kullanma Davranışları: Genç Kullanıcılar Üzerinde Bir Araştırma. Sakarya İktisat Dergisi, 4 (4), 31-51. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sid/issue/30102/324771. (20.02.2023)
Year 2024,
Volume: 7 Issue: 1, 50 - 63, 10.07.2024
Yalçın Kahya
,
Onur Bayrakcı
References
- Bakır, O. N. ve Aydoğan, S. (2018). Tüketicilerin Foursquare veya Swarm Uygulamalarını Kullanarak Yer Bildirimi Yapma Davranışlarının, Marka Tutumuna ve Satın Alma Niyetine Etkisi. Beykoz Akademi Dergisi,6 (2), 90-110. DOI:10.14514/BYK.m.2651 5393.2018.6/2.90-110.
- Batke, T. (2013). Location-based Services-Chancen und Perspektiven für ortsbasierte Unternehmenswerbung, München, GRIN Verlag, https://www.grin.com/document/212253. (13.02.2023)
- Bauman, Z. ve Lyon, D. (2013). Akışkan Gözetim (1. b.). (E. Yılmaz, Çev.) İstanbul: Ayrıntı
- Bourdieu, P. ve Wacquant, L. (2011). Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar (5.b.). (N. Ökten, Çev.) İstanbul: İletişim
- Coser, L. A. (2008). Sosyolojik Düşüncenin Ustaları (2 b.). (H. Hülür, S. Toker, & İ. Mazman, Çev.) Ankara.
- Cronenberg, T. (2014). Location Based Services. Chancen standortbezogener Dienste im Mobile Marketing, Munich, Grin Verlag, https://www.grin.com/document/308453.(23.03.2023).
- Daştan, İ. (2015). Konum Tabanlı Sosyal Ağ Uygulamalarını Kullanma Davranışları: Genç Kullanıcılar Üzerinde Bir Araştırma. Sakarya İktisat Dergisi, 4 (4), 31-51. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sid/issue/30102/324771. (20.02.2023)