Toplumların özellikle çalışmanın kitlesini oluşturan lise öğrencilerinin eğitim düzeylerinin iyileştirilebilmesinin ilk aşaması, konu hakkındaki bilinç düzeylerinin belirlenmesidir. Bartın il merkezinde lise seviyesinde eğitim gören öğrencilerin küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliği ile mücadelede önemli olan orman biyokütlesi hakkında farkındalık seviyelerini belirlemek, çalışmanın ana amacıdır. Bu amaçla, 525 lise öğrencisi üzerinde anket çalışması uygulanmıştır. Anket sonuçları cinsiyet, okul türleri ve küresel iklim değişikliği konularında eğitim almış olma durumlarına göre incelenmiştir. Çalışma sonucunda genel olarak kadın öğrencilerin erkek öğrencilere, eğitim alan öğrencilerin eğitim almayan öğrencilere kıyasla algılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Buna ilaveten Bartın ili genelinde Mesleki ve Teknik liseleride eğitim gören öğrencilerin algılarının en düşük seviyede olduğu belirlenmiştir. Öğrenciler tarafından %58,5 oranıyla Ormanların azalması ve ekolojik dengenin bozulması en önemli ikinci sorun olarak nitelendirilirken, orman biyokütlesi %58,7; karbon havuzu %59 oranıyla doğru tanımlanmıştır. Seragazı tanımı ise %75,2 olarak doğru bilinirken kız öğrenciler erkek öğrencilerden daha yüksek algıya sahip oldukları belirlenmiştir (t [496] =-2,000; p<0,05).
TÜBİTAK
1919B012105852
Bu çalışma 1919B012105852 proje numarası ile TÜBİTAK 2209 –A Öğrenci Projesi olarak desteklenmiştir. Bu nedenle katkı ve desteklerinden dolayı TÜBİTAK’a teşekkürü bir borç biliriz.
The first step in improving the education levels of the societies, especially the high school students who constitute the population of the study, is to determine the level of awareness about the subject. The main purpose of the study is to determine the forest biomass awareness levels of students studying at high school level in the city center of Bartın, which is important in the fight against global climate change and climate change. For this purpose, a questionnaire study was applied to 525 high school students. The survey results were analyzed according to gender, school types and having received education on global climate change. As a result of the study, it has been determined that female students have higher perceptions than male students, and students who have received education have higher perceptions than students who have not received education. In addition, it has been determined that the perceptions of the students studying at Vocational and Technical High Schools throughout the province of Bartın are at the lowest level. The decrease of forests and deterioration of ecological balance were considered as the second most important problem by the students with a rate of 58.5%. Besides, forest biomass is 58,7%; The carbon pool was correctly defined with a rate of 59%. While the definition of greenhouse gas was known to be 75.2% correctly, it was determined that female students had a higher perception than male students (t [496] =-2,000; p<0.05).
1919B012105852
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Forestry Sciences (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 1919B012105852 |
Publication Date | December 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Tel: +90 (378) 223 5094, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com