Bu çalışma, tüketicilerin mobilya
stillerine ilişkin tercihlerinin incelenmesini kapsamaktadır. Örneklem
kapsamında Afyonkarahisar şehrinin şehirsel yerleşimini kapsayan sosyol ve
ekonomiksel düzeylere sahip 392 bireyin konutlarında tercih ettikleri mobilya
stilleri(klasik/modern) ve tercih sebeplerini araştırılmıştır. Araştırma
verilerinin elde edilmesinde sosyal iletişim araçları kullanılarak anket
tekniğinden yararlanılmıştır. Anket uygulamasında mobilya kullanıcılarının
farklı demografik özellikleri ve mobilya seçiminde etkili olan faktörlerini de
saptamaya yönelik sorular yer almıştır.
Çalışma sonunda mobilya stili tercihinde öne çıkan unsurların
belirlenmesi ve yorumlanması, yüzde frekans dağılım tekniği kullanılarak
yapılmıştır.
Sonuçlara göre; tüketicilerin % 76,3 modern mobilya
stilini tercih ederken % 23,7’i klasik mobilya stilini tercih etmiştir.
Tüketicinin mobilya seçiminde etkili olan faktörlerde de; mobilyanın ucuz, uzun
ömürlü, deformasyona karşı dayanıklı,
konforlu, taşıma kolaylığı, temizliğinin kolay, ödeme kolaylığı, demonte
özellikte, işlevsel-kullanışlı, modaya uygun, evdeki diğer eşyalarla uyumlu,
estetik ve lüx görünümlü olmasının yanı sıra sosyal statülerine uygun olması
sorularına çoğunluğun kesinlikle katılmaktayken, mobilyanın pahalı olması ve satıcı, eş-dost
akraba tavsiyesi tercih sebeplerini kısmen etkilemektedir. Netice olarak,
Türkiye‘de tasarlanıp üretilen modern ve klasik mobilya kullanım oranlarını
saptamaya yönelik müşteri profili ortaya çıkarılmıştır.
This study includes examining consumers' preferences for furniture
styles. Within the scope of the sample, furniture styles (classic / modern) and
preference reasons preferred by residents of 392 individuals with different
socio-economic (Lower / Middle / Upper) levels constituting the urban
residential area of Afyonkarahisar province were researched. Survey data were
obtained using survey tools using social communication tools. In the
questionnaire, there were questions about determining the demographic
characteristics of furniture users and the factors that are effective in
furniture selection. At the end of the study, determining and interpreting the
prominent elements of the furniture style preference was made by using the
percentage frequency distribution technique.
According to the results; While 76.3% of consumers
prefer modern furniture style, 23.7% preferred classical furniture style.
Factors influencing the choice of furniture for the consumer are; most of the
questions about furniture are cheap, durable, resistant to deformation,
comfortable, easy to carry, easy to clean, easy to pay, demountable,
functional-usable, fashionable, compatible with other household items,
aesthetic and luxurious as well as social status While attending, the furniture
is expensive and the seller is partially influencing the reasons for the
preference of a friendly relative. As a result, a customer profile has been
uncovered to determine the modern and classic furniture usage rates designed
and manufactured in Turkey.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Wood Machinary, Occupational Safety and Health, Business Administration |
Authors | |
Publication Date | August 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 2 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Fax: +90 (378) 223 5077, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com