Bileşen ve ahlaki değerlerle ilgili en belirgin ilkeler tarihi ve mimari özelliklerdir. Bu özellik ve değerler, tarih yolculuğundan kazanılan kimliklerdir. Kent kimliği kavramı, unsurların insanlar üzerindeki etkisine atıfta bulunmaktadır. Kentsel kimlik, çevresel kimlik ve sosyal kimlikler olmak üzere iki ana gruba ayrılır. Bu araştırmanın metodolojisi iki aşamada özetlenmiştir. Birinci aşamada, kentlerin kimliği, unsurları ve kentlerin kimlik bileşenlerinin oluşumu hakkında literatür taraması yapılmıştır. İkinci aşama ise sorgulamaya dayalı aşamadır. Bu amaçla bazı görsel analizler (fotoğraflar, haritalar, gözlemler) yapılmıştır. Bu çalışma, “Kentlerin kimlik bileşenleri nelerdir?” sorusuna yanıt bulmaya çalışmaktadır.Bu çerçevede, kent kimliğini gelişme sürecinde incelemek için kentin zengin bir tarihsel ve mekânsal bağlamı olmalıdır. Bu amaçla, çalışma konusu olarak Erbil Antik Kenti ve tarihi Erbil kenti seçilmiştir. Çalışma, "Erbil kalesi / Tajeel, Mustawfi Araban ve Khanaqa semtinin Erbil'in kentsel kimliğinin bileşenlerini yerine getirdiği" hipotezine dayanmaktadır. Şehirler tarih, kültür, mimari ve kimlik gibi ortak özelliklere sahip olabilir. Ancak, doğal kaynaklar, insanlık yerleşimi, kültürel arka planlar, tarihi çekirdekler ve şekiller gibi fiziksel yönlerde farklılıklar vardır. Bu varyasyonlar farklı kimliği tanımlar. Başka bir deyişle, bir şehrin farklı özellikleri o şehrin benzersiz bir kimliğini oluşturur. Bu nedenle, bu çalışmanın kentin kimliğinin anlaşılmasına yardımcı olacağı varsayılmıştır. Kale/Büyük Çarşı alanının kimlik bileşenleri açısından incelenmesinin planlama ve karar verme uygulamalarını kolaylaştıracağı düşünülmüştür. Ayrıca, kimliğin kentin marka değerine ilişkin farkındalık düzeyini artıracağına dair yaygın bir kanı vardır.
The most prominent principles related to the component and moral values are historical and architectural characteristics. These features and values are identities gained from the journey of history. The concept of Urban identity refers to the impact of elements on people. Urban identity is classified into two main groups: environmental identity and social identities. The methodology of this research is summarized into two stages. In the first stage, a literature survey was conducted about the identity of cities, elements, and establishment of the identity components of cities. The second stage is based on questioning. Some visual analyses (photographs, maps, observations) were conducted for this goal. This study is trying to answer this question: "What are the identity components of the cities?". In this framework, the city should be a rich historical and spatial context to examine urban identity in the development process. For this purpose, Erbil Ancient City and the historic city of Erbil were chosen as the study topic. The study is based on the hypothesis that "Erbil citadel / Tajeel, Mustawfi Araban and Khanaqa district fulfils the components of the urban identity of the Erbil". Cities can have common characteristics such as history, culture, architecture, and identity. However, there are differences in natural resources, humanity settlement, cultural backgrounds, historical cores, and physical aspects like shapes. These variations define different identities. In other words, the diverse characteristics of a city create a unique identity of that city. Therefore, it assumed that this study would help understand the city's identity. It thought that examining the citadel / big Bazar area regarding identity components would facilitate the application of planning and decision making. Also, there is a common belief that identity will increase awareness level about the city's brand value.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Biomaterial |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 24 Issue: 1 |
Bartin Orman Fakultesi Dergisi Editorship,
Bartin University, Faculty of Forestry, Dean Floor No:106, Agdaci District, 74100 Bartin-Turkey.
Fax: +90 (378) 223 5077, Fax: +90 (378) 223 5062,
E-mail: bofdergi@gmail.com