Bu çalışma modern ya da postmodern dönem olarak kabul edilen günümüz
dünyasında yaşayan bireylerin toplumsal kimliklerini konu edinmektedir.
Çalışma, toplumsal kimlik konusunu teorik ve kavramsal bir perspektiften ele
almaktadır. Çalışma, Lévi-Strauss’un bricolage (yaptakçılık) kavramına atıfta
bulunarak kimlikleri, kimlik yaptakçılığı üzerinden ele alıp günümüz dünyasında
kimlik oluşturma ve dönüşüm süreçlerinde, aktörlerin sahip oldukları bilgi,
beceri ve yeterliliklerin önemine vurgu yapmaktadır. Buradan hareketle çalışma,
toplumsal kimlik okuryazarlığı olarak kavramsallaştırılan bir kavramı
literatüre kazandırmayı amaçlamaktadır. Çalışmada, toplumsal kimlik
okuryazarlığı, toplumsal kimlikleri; tanıma, anlama, çözümleme; kimlikler
arasındaki farklılıkları, uyuşmazlıkları ve benzerlikleri fark etme ve bunları
kabullenme, diğer kimliklerle sağlıklı ilişkiler yürütebilme, kendi kimliğini
oluşturma ve dönüştürme noktasında karşılaştığı sorunlarla baş edebilme ve
sorunları çözebilme yeterliliği olarak tanımlanmıştır. Yapılan çalışma, kimlik
ile yeterlilik, farkındalık, bilgi ve beceri arasında bir bağ kurması açısından
öneme sahiptir.
Toplumsal Kimlik Okuryazarlığı Kimlik Okuryazarlık Yaptakçılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 3 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr