Bu çalışmanın amacı, disiplinler arası bakış açısı esas alınarak geliştirilen artırılmış gerçeklik (AG) destekli materyallerin uygulamasına yönelik etkinlikler tasarlanmak ve yürütülen eğitimin öğrencilerin başarı, materyal motivasyonlarına, tutumlarına ve görüşlerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim sosyal bilgiler ve matematik dersi öğretim programları kapsamında belirlenen öğrenme kazanımları bütünleştirilerek AG destekli materyallerin uygulaması ve etkinlikler düzenlenmiştir. Araştırma amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak 30 dördüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada karma araştırma deseni temel alınmıştır. Veri toplama aracı olarak başarı testi, öğretim materyalleri motivasyon anketi, AG tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için t testi, frekans yüzde ve ortalama değerlerine yönelik betimsel istatistikler ve içerik analizi ile veriler değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda disiplinler arası kavram modeli odak seçilerek arttırılmış gerçeklik teknolojisinin öğretime entegre edilmesi ile gerçekleştirilen öğretimin deney grubu öğrencilerinin sosyal bilgiler ve matematik derslerinde başarılarını anlamlı şekilde arttırdığını sonucu elde edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin arttırılmış gerçeklik teknolojisi ile hazırlanmış materyallere yönelik olarak motivasyonlarının ve AG uygulamalarının kullanılmasına yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin gerçekleştirilen öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerine ait içerik analizi sonuçlarında ise görüşlerin duygu ve düşünceler, olumlu yönler, olumsuz yönler, AG uygulamalarının öğretimde kullanımı başlıkları altında dört tema altında gruplandığı belirlenmiştir.
Artırılmış gerçeklik disiplinler arası kavram modeli materyal motivasyon tutum.
Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
2018/005
The study aims to design activities for the application of augmented reality supported materials developed based on an interdisciplinary perspective and to examine the effect of education on the success, material motivations, attitudes, and opinions of the students. For this purpose, the application of augmented reality supported materials and activities were organized by integrating the learning outcomes determined within the scope of primary school social studies and mathematics curriculum. The research was conducted with 30 fourth-grade students using the criterion sampling technique which was one of the purposeful sampling methods. Data collection tool as an achievement test, Instructional Materials Motivation Survey, AG attitude scale was used and a semi-structured interview form. For the analysis of the data, t-test for related and unrelated samples, descriptive statistics for frequency percentage and mean values, and content analysis were used to evaluate the data. As a result of the research, it was concluded that the teaching carried out by integrating augmented reality technology into teaching by choosing the focus of the interdisciplinary concept model significantly increased the success of the experimental group students in social studies and mathematics courses. In addition, it was determined that the students motivation towards the materials prepared with augmented reality technology and their attitudes towards the use of (AR) applications were at a high level. In the content analysis results of the students; views on the teaching practices, it was determined that the views were grouped under four themes under the headings of feelings and thoughts, positive aspects, negative aspects, and the use of AR applications in teaching.
Augmented reality interdisciplinary concept model material motivation attitude achievement.
2018/005
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2018/005 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 1 |