Group buying sites where a large number of products or services are offered for sale with high discounts for a limited period of time have become more critical nowadays due to the diversity of online shopping and the increasing importance of businesses. "Group Buying Sites", one of the new business models of the online platform, offer high discounted daily opportunities to its users. This new business model, which can be used as a new advertising tool for businesses, has achieved great success in a short time and has attracted the attention of researchers and practitioners. Because there are no studies on the possibility of the studies in the literature to deal with the group buying sites more in the context of the firms, the limitations of the daily opportunity usage in our country and the discovery of the opportunistic user profile in our country, the consumers who shop at the group buying site of this study have psychographic, attitudinal and motivational factors in order to uncover the difference.
Çok sayıda ürün veya hizmetin kısıtlı sürelerde yüksek indirimlerle satışa sunulduğu fırsat siteleri, online alışverişin çeşitlenmesi ile birlikte giderek daha da önemli ve dikkat çekici bir role bürünmüştür. Günümüzde online platformun yeni sayılabilecek iş modellerinden biri olarak karsımıza çıkan “Fırsat Siteleri”; kullanıcılarına yüksek indirimli günlük fırsatlar sunması, işletmeler için yeni bir reklam aracı olarak kullanılabilmesi, firmaların atıl kapasitelerini doldurmaya imkan tanıması ve bütün bunlara bağlı olarak yeni ve başarılı bir iş modeli olarak karşımıza çıkması nedeniyle araştırmacılar ve uygulayıcıların dikkatini çekmeyi başaran olgulardan biridir. Firmalar için avantajlar sunmanın yansıra tüketiciler için de birçok deneyim fırsatı ve fiyat avantajı barındıran ve tüketici davranışlarını etkilemesi yönüyle de dikkat çeken fırsat siteleri günümüzde hem üretici hem tüketici cephesinden birçok yönüyle incelenmeye değer bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Konu ile ilgili daha önce yapılan çalışmalar incelendiğinde konunun daha çok firma bağlamında ele alinmiş olması, konuya ilişkin ülkemizde yapılan çalışmaların sınırlılığı ve ülkemizde fırsat sitesi kullanıcı profilinin ortaya konulmasına ilişkin çalışmalara pek rastlanılamaması nedeniyle bu çalışmanın amacı ülkemizde fırsat sitesinden alışveriş yapan tüketicilerin bu siteleri kullanmayanlara kıyasla psikografik, tutumsal ve motivasyonel faktörler açısından nasıl farklılık gösterdiğinin ortaya konulması olarak belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 7, 2018 |
Submission Date | May 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
Journal of Business, Economics and Management uses Creative Commons Atıf 4.0 Licence.
Indexed: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP