Etnografik
metot inovasyonda en temel soru olan “kullanıcı ne isterin” cevabının
sağlanmasında derin iç görü sağlar. Örnekte, havalandırma bakımında çalışan bir
teknisyeni ete kemiğe büründürülerek hayattan ve işten beklentileri tanıtıldıktan
sonra, bir rutin iş günü kronolojik zamanlamayla aktarılması gerçekleştirildi. Özellikle
işteki karşılaştığı sorunlar ile gurur, sevinç, korku, çekingenlik yaşadığı duygusal
anlar vurgulandı. Sonrasında inovasyon ekibi bu tipleme için oluşturulması planlanan
arayüzde olması gereken özellikleri belirledi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 17, 2019 |
Submission Date | February 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |
Journal of Business, Economics and Management uses Creative Commons Atıf 4.0 Licence.
Indexed: Index Copernicus, DOAJ, Crossref, CiteFactor, EBSCO, Google Scholar, ASSOS, OJOP