Bireysel Farklıkların Öğretim Sürecine Yansımasına Dair Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma
Year 2016,
Volume: 11 Issue: 2, 0 - 0, 22.12.2016
Rıza Salar
,
Ümit Turgut
,
Ayhan Aksakallı
,
Fatih Gürbüz
Abstract
Bu araştırmada, öğretmenlerin, öğrencilerin bireysel farklılıklarının öğretim sürecine etkisi hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bunun için on bir öğretmenlere yarı yapılandırılmış bireysel görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler yaklaşık yirmi dakika sürmüştür ve ses kaydına alınmıştır. Yazılı hale dönüştürülen görüşmeler betimsel ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Öğretmenler, öğrencilerdeki bireysel farklılıkların bilincinde oldukları ve dikkate aldıklarını belirtmişlerdir. Fakat öğretim programını yetiştirme kaygısının ve bazı noktalardaki bilgi yetersizliklerinin öğrencilerin bireysel farklılıklarına yeterince cevap verememelerine neden olduğunu belirtmişlerdir.
References
- Abbasian, R. ve Khajavi, Y. (2012). English language teaching program of universities: Does it cater for multiple intelligences of students?. Porta Linguarum, 17, 111-131.
- Aktepe, V. (2005). Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 2005, 15-24.
- Çaycı, B. (2007). Kavaram Öğreniminde Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkililiğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.
- Çelikkaya, H. (1997). Eğitime Giriş. İstanbul; Alfa Basım Dağıtım.
- Gokmenoglu, T., Clark, C. ve Kiraz, E. (2016). Professional Development Needs of Turkish Teachers in an Era of National Reforms. Australian Journal of Teacher Education, 41(1).
- Kösece, P. ve Taşkaya, S. M. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,10(3), 955- 970.
- Kuzgun, Y. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım.
- Saban, A. (2006). Lisansüstü Öğrencilerin Nitel Araştırma Metodolojisine İlişkin Algıları. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (s.469-485). Muğla. Muğla Üniversitesi.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Zepke, N. & Leach, L. (2007). Improving student outcomes in higher education: New Zealand teachers’ views on teaching students from diverse backgrounds, Teaching in Higher Education, 12:5-6, 655-668.
Year 2016,
Volume: 11 Issue: 2, 0 - 0, 22.12.2016
Rıza Salar
,
Ümit Turgut
,
Ayhan Aksakallı
,
Fatih Gürbüz
References
- Abbasian, R. ve Khajavi, Y. (2012). English language teaching program of universities: Does it cater for multiple intelligences of students?. Porta Linguarum, 17, 111-131.
- Aktepe, V. (2005). Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 2005, 15-24.
- Çaycı, B. (2007). Kavaram Öğreniminde Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkililiğinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Ankara.
- Çelikkaya, H. (1997). Eğitime Giriş. İstanbul; Alfa Basım Dağıtım.
- Gokmenoglu, T., Clark, C. ve Kiraz, E. (2016). Professional Development Needs of Turkish Teachers in an Era of National Reforms. Australian Journal of Teacher Education, 41(1).
- Kösece, P. ve Taşkaya, S. M. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Yöntemlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,10(3), 955- 970.
- Kuzgun, Y. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım.
- Saban, A. (2006). Lisansüstü Öğrencilerin Nitel Araştırma Metodolojisine İlişkin Algıları. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (s.469-485). Muğla. Muğla Üniversitesi.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Zepke, N. & Leach, L. (2007). Improving student outcomes in higher education: New Zealand teachers’ views on teaching students from diverse backgrounds, Teaching in Higher Education, 12:5-6, 655-668.