Araştırmanın amacı; üniversite giriş sınavında fotosentez, hücresel solunum ve sindirim konularında çıkan sorular ile bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği ikinci sınıfında öğrenim gören 36 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemi ve deseni ilişkisel tarama desenidir. Veri toplama araçları olarak “Bilimsel Süreç Beceri Testi” (BSBT) ve üniversiteye giriş sınavlarında fotosentez, hücresel solunum, sindirim konularında çıkmış sorulardan oluşturulan testler kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulardan, bilimsel süreç becerileri ile test puanları arasında doğrusal orta düzey bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yani öğrencilerin test sorularını çözebilmelerinde bilimsel süreç becerilerinin katkıları bulunmaktadır.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2016 |
Submission Date | July 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |