Alan gezileri, yapılandırmacı eğitim anlayışının okul öncesi eğitim basamağındaki en somut uygulamalarından biridir. Alan gezisi etkinliklerinin çocuklar ve öğretmenler açısından kazanımları düşünüldüğünde en çok uygulanması gereken etkinliklerden biri olması gerekirken, okul öncesi eğitim kurumlarında en az uygulanan etkinliklerden biridir. Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında alan gezisi etkinliklerine ilişkin alanyazından yararlanarak eğitimcilere yol gösterici, destekleyici bilgiler sunmaktır. Bu çalışmada, alan gezisini engelleyici faktörlere değinilmiş, alan gezisi türleri tanıtılmış, alan gezisi planlanırken dikkat edilmesi gereken faktörler, alan gezisinden önce yapılması gerekenler, alan gezisi süresince yapılması gerekenler ve alan gezisi sonrası deneyimler yine alanyazından yararlanılarak açıklanmaya çalışılmıştır.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2016 |
Submission Date | October 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |