Research Article
BibTex RIS Cite

The Comparison of Academic Self-Efficacy of Pre-Service Primary School Teachers in the 1st and 4th Grades in Terms of University Entrance Success Rankings

Year 2018, Volume: 13 Issue: 26, 477 - 498, 31.12.2018

Abstract

Teacher candidates have different achievement rankings to be enrolled in a university. Therefore, this study aims to compare the academic self-efficacy of primary school teacher candidates at the first and fourth grades in terms of their university entrance success rankings through some variables. The research was conducted by causal comparison method. The universe of the research consists of 621 classroom teacher candidates in the first and fourth years in three universities in the 2017-2018 academic year. Since all pre-service teachers were reached, the sample was not taken from the universe. Voluntary 427 primary school teacher candidates participated in the study.  The data were collected by means of “Academic Self-Efficacy Scale”. According to the results of the research study, when the academic self-efficacy of first year teacher candidates with low, medium and high university entrance success rankings was compared, a significant difference was found in favour of teacher candidates with high success rankings in technical skill sub-dimension. It was found that this situation did not cause a significant difference in terms of academic self-efficacy in the fourth year. The academic self-efficacy of primary school teacher candidates showed significant differences according to gender, grade level, university where they study and their academic grade point average.

References

  • Akbaş, A, & Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1). 98-110.
  • Akçaoğlu, M. Ö. (2016). Teacher candidates’ learning strategies and academic self-efficacy levels: Is there a relation between the two?. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(3), 48-66.
  • Ayan, M. (2011). Eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği programlarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerini kazandırma düzeyi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bandura, A. (1995). Self-efficacy in changing societies. New York: Cambridge University Press.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York, NY: Freeman.
  • Başer, N., Günhan, B. C., & Yavuz, G. (2005). İlköğretim öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin öğretmen yeterlik algılarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Veri analizi el kitabı (22. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chemers, M. M., Hu, L., & Garcia, B. F. (2001). Academic self-efficacy and first-year college student performance and adjustment. Journal of Educational Psychology, 93(1), 55-64. DOI: 10.1037//0022-0663.93.1.55
  • Cüceloğlu, D., & Erdoğan, İ. (2013). Öğretmen olmak bir Can’a dokunmak (4. Baskı). Ankara: Final Yayıncılık.
  • Çapri, P., & Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çelik, N. (2012). Matematik öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz düzenleme becerilerinin ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çevik, D. B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Donmuş, V., Akpınar, B., & Eroğlu, M. (2017). Öğretmen adaylarının akademik öz yeterlikleri ve mesleki kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 1- 13.
  • Ekici, G. (2012). Akademik öz yeterlik ölçeği: Türkçe’ye uyarlama geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 174-185.
  • Ercan Özaydın, T., Çavaş, P., & Arslan Cansever, B. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik inançlarının değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 1, 1-30.
  • Fırat Durdukoca, Ş. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 69-77.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8. Edition). New York: Mc Graw Hill Education.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian P. (2012). Educational research- competencies for analysis and applications (10. Edition). Boston: Pearson Education.
  • Gençtürk, A., & Memiş, A. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin özyeterlik algıları ve iş doyumlarının demografik faktörler acısından incelenmesi. İlköğretim Online, 9(3), 1037-1054.
  • İslam, A. (2016). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile sınıf öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin akademik öz-yeterlik algılarının karşılaştırılması (Ordu ili örneği). Yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kabaran, H., Altıntaş, S., & Göçen Kabaran, G. (2016). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ile akademik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 2(1), 01-11.
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (Post-Hoc) teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64.
  • Korucu, A. T., & Çınar, D. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik öz-yeterlik durumlarının incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 73- 101.
  • Kuran, K. (1988). Çukurova üniversitesi eğitim fakültesi Adana ve Hatay eğitim yüksekokullarındaki öğrencilerin 1987 ÖSS puanları ile akademik başarılarının karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(4), 72-82.
  • Liew, J. McTigue, E. M., Barrois, L., & Hughes, J. N. ( 2008). Adaptive and effortful control and academic self-efficacy beliefs on achievement: A longitudinal study of 1st through 3rd graders. Early Childhood Research Quarterly, 23, 515-526. DOI:10.1016/j.ecresq.2008.07.003
  • Lule Mert, E. (2016). An assessment on self-efficacy of candidate Turkish and primary school teachers for teaching profession. Eurasian Journal of Educational Research, 65, 55-70.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education evidence-based inquiry (6. Edition) New York: Pearson Education.
  • Oğuz, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 281-290.
  • Oğuz, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öğretmen öz yeterlik inançları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 15-28.
  • Olani, A. (2009). Predicting first year university students’ academic success. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 7(3), 1053-1072.
  • Owen, S., & Froman, R. D. (1988). Development of a college academic self-efficacy scale. Paper presented at the Annual Meeting of the National Council on Measurement in Education. New Orleans, LA.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2017). Öğretmenliğe 240 bin barajı. (2016, 23 Aralık). Milliyet. http://www.milliyet.com.tr/ogretmenlige-240-bin-baraji-gundem-2366420/ adresinden edinilmiştir.
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277-306.
  • Palavan, Ö., & Açar, D. (2016). Aday sınıf öğretmenlerinin akademik öz yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 14-27.
  • Polat, E . (2017). Kaygı düzeyi ve akademik öz yeterlik inancının akademik başarı ile ilişkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(1), 1-22. DOI:10.11611/yead.312024
  • Saracoğlu, A. S., Yenice, N., & Özden, B. (2013). Fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen öz-yeterlik algılarının ve akademik kontrol odaklarının incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 227-250.
  • Saracoğlu, A. S., Aldan Karademir, Ç., Dursun, F., Altın, M., & Üstündağ, N. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin, akademik öz yeterlik, akademik kontrol odağı ve akademik başarıları ile ilişkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(33), 379-402.
  • Seçer, İ. (2015). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sezer, G. O., & Sadioğlu, Ö. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının kişiler arası öz-yeterlik inançları ile kendini toparlama gücünün farklı değişkenler açısından incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 203-219.
  • Şahin Taşkın Ç., & Hacıömeroğlu G. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik inançları: nicel ve nitel verilere dayalı bir inceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 21-40.
  • Tunca, N., & Alkın Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Yorulmaz, B. (2013). Üniversiteye giriş sıralaması ile lisans mezuniyet sıralamasında meydana gelen değişim. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(28), 469-490.

1. ve 4. Sınıftaki Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Öz- Yeterliklerinin Üniversiteye Giriş Başarı Sıralamaları Açısından Karşılaştırılması

Year 2018, Volume: 13 Issue: 26, 477 - 498, 31.12.2018

Abstract

Öğretmen adayları,
üniversiteye girişte farklı başarı sıralamasına sahiptir. Bu nedenle bu
çalışmada, 1. ve 4. sınıftaki sınıf öğretmeni adaylarının
akademik öz-yeterliklerinin üniversiteye giriş
başarı sıralamaları açısından karşılaştırılması ve çeşitli değişkenler
açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nedensel karşılaştırma yöntemiyle
yürütülmüştür.
Araştırmanın evreni 2017-2018 akademik yılında 3 üniversitede 1. ve 4. sınıftaki
621 sınıf öğretmeni adayından oluşmaktadır. Tüm öğretmen adaylarına
ulaşıldığından evrenden örneklem alınmamıştır. Gönüllü 427 sınıf öğretmeni
a
dayı çalışmaya katılmıştır. Veriler “Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği” ile
toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; düşük, orta ve yüksek üniversite
giriş başarı sıralamasına sahip 1. sınıftaki öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlikleri
karşılaştırıldığında, teknik beceri boyutunda yüksek başarı sıralamasına sahip
öğretmen adayları lehine anlamlı fark bulunmuştur.
4. sınıfta bu durumun akademik öz-yeterlik
açısından anlamlı bir farklılığa neden olmadığı bulunmuştur. Sınıf öğretmeni
adaylarının cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim görülen üniversite ve akademik genel
not ortalaması değişkenlerine göre akademik öz-yeterlikleri anlamlı farklılıklar
göstermiştir.

References

  • Akbaş, A, & Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1). 98-110.
  • Akçaoğlu, M. Ö. (2016). Teacher candidates’ learning strategies and academic self-efficacy levels: Is there a relation between the two?. Cumhuriyet International Journal of Education, 5(3), 48-66.
  • Ayan, M. (2011). Eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği programlarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerini kazandırma düzeyi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bandura, A. (1995). Self-efficacy in changing societies. New York: Cambridge University Press.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York, NY: Freeman.
  • Başer, N., Günhan, B. C., & Yavuz, G. (2005). İlköğretim öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin öğretmen yeterlik algılarının karşılaştırılması üzerine bir araştırma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Veri analizi el kitabı (22. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Chemers, M. M., Hu, L., & Garcia, B. F. (2001). Academic self-efficacy and first-year college student performance and adjustment. Journal of Educational Psychology, 93(1), 55-64. DOI: 10.1037//0022-0663.93.1.55
  • Cüceloğlu, D., & Erdoğan, İ. (2013). Öğretmen olmak bir Can’a dokunmak (4. Baskı). Ankara: Final Yayıncılık.
  • Çapri, P., & Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33-53.
  • Çelik, N. (2012). Matematik öğretmen adaylarının ve öğretmenlerinin öz düzenleme becerilerinin ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Çevik, D. B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 145-168.
  • Donmuş, V., Akpınar, B., & Eroğlu, M. (2017). Öğretmen adaylarının akademik öz yeterlikleri ve mesleki kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37), 1- 13.
  • Ekici, G. (2012). Akademik öz yeterlik ölçeği: Türkçe’ye uyarlama geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 174-185.
  • Ercan Özaydın, T., Çavaş, P., & Arslan Cansever, B. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının özyeterlik inançlarının değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 1, 1-30.
  • Fırat Durdukoca, Ş. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 69-77.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education (8. Edition). New York: Mc Graw Hill Education.
  • Gay, L. R., Mills, G. E., & Airasian P. (2012). Educational research- competencies for analysis and applications (10. Edition). Boston: Pearson Education.
  • Gençtürk, A., & Memiş, A. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin özyeterlik algıları ve iş doyumlarının demografik faktörler acısından incelenmesi. İlköğretim Online, 9(3), 1037-1054.
  • İslam, A. (2016). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile sınıf öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin akademik öz-yeterlik algılarının karşılaştırılması (Ordu ili örneği). Yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kabaran, H., Altıntaş, S., & Göçen Kabaran, G. (2016). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ile akademik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 2(1), 01-11.
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (Post-Hoc) teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 51-64.
  • Korucu, A. T., & Çınar, D. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik öz-yeterlik durumlarının incelenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 73- 101.
  • Kuran, K. (1988). Çukurova üniversitesi eğitim fakültesi Adana ve Hatay eğitim yüksekokullarındaki öğrencilerin 1987 ÖSS puanları ile akademik başarılarının karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(4), 72-82.
  • Liew, J. McTigue, E. M., Barrois, L., & Hughes, J. N. ( 2008). Adaptive and effortful control and academic self-efficacy beliefs on achievement: A longitudinal study of 1st through 3rd graders. Early Childhood Research Quarterly, 23, 515-526. DOI:10.1016/j.ecresq.2008.07.003
  • Lule Mert, E. (2016). An assessment on self-efficacy of candidate Turkish and primary school teachers for teaching profession. Eurasian Journal of Educational Research, 65, 55-70.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education evidence-based inquiry (6. Edition) New York: Pearson Education.
  • Oğuz, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 281-290.
  • Oğuz, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öğretmen öz yeterlik inançları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 15-28.
  • Olani, A. (2009). Predicting first year university students’ academic success. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 7(3), 1053-1072.
  • Owen, S., & Froman, R. D. (1988). Development of a college academic self-efficacy scale. Paper presented at the Annual Meeting of the National Council on Measurement in Education. New Orleans, LA.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2017). Öğretmenliğe 240 bin barajı. (2016, 23 Aralık). Milliyet. http://www.milliyet.com.tr/ogretmenlige-240-bin-baraji-gundem-2366420/ adresinden edinilmiştir.
  • Özdemir, S. M. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 54, 277-306.
  • Palavan, Ö., & Açar, D. (2016). Aday sınıf öğretmenlerinin akademik öz yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 14-27.
  • Polat, E . (2017). Kaygı düzeyi ve akademik öz yeterlik inancının akademik başarı ile ilişkisi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(1), 1-22. DOI:10.11611/yead.312024
  • Saracoğlu, A. S., Yenice, N., & Özden, B. (2013). Fen bilgisi, sosyal bilgiler ve sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen öz-yeterlik algılarının ve akademik kontrol odaklarının incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 227-250.
  • Saracoğlu, A. S., Aldan Karademir, Ç., Dursun, F., Altın, M., & Üstündağ, N. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin, akademik öz yeterlik, akademik kontrol odağı ve akademik başarıları ile ilişkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(33), 379-402.
  • Seçer, İ. (2015). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sezer, G. O., & Sadioğlu, Ö. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının kişiler arası öz-yeterlik inançları ile kendini toparlama gücünün farklı değişkenler açısından incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(15), 203-219.
  • Şahin Taşkın Ç., & Hacıömeroğlu G. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik inançları: nicel ve nitel verilere dayalı bir inceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 21-40.
  • Tunca, N., & Alkın Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Yorulmaz, B. (2013). Üniversiteye giriş sıralaması ile lisans mezuniyet sıralamasında meydana gelen değişim. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(28), 469-490.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Muhammet Hanifi Ercoşkun 0000-0001-9932-3659

Nesibe Ağırman This is me

Publication Date December 31, 2018
Submission Date June 21, 2018
Acceptance Date November 6, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 26

Cite

APA Ercoşkun, M. H., & Ağırman, N. (2018). 1. ve 4. Sınıftaki Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Öz- Yeterliklerinin Üniversiteye Giriş Başarı Sıralamaları Açısından Karşılaştırılması. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(26), 477-498.