Bu çalışmanın amacı, Devlet Konservatuvarı Opera Anasanat dalı öğrencilerinin piyano dersine ilişkin tutumlarının incelenmesidir. Araştırmanın nicel kısmında genel tarama modeli kullanılırken, nitel kısmında yedi öğrenciyle görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Batı Karadeniz bölgesinde yer alan bir devlet üniversitesinde lisans öğrenimi gören 38 konservatuvar öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin piyano dersine ilişkin tutumlarının düzeyini belirlemek için “Piyano Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler, çift yönlü varyans analizi ile değerlendirilmiş, verileri çözümlemede “aritmetik ortalama”, “yüzde” ve “frekans” dağılımları kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin piyano dersine ilişkin tutumları arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmazken, piyano dersine ait not ortalamaları ile tutumlar arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Öğrencilerin piyano dersine ilişkin tutumlarının ise orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görüşmeler sonucunda; öğrencilerin genel olarak piyano dersinin gerekli olduğuna inandıkları, piyano dersinin zorunlu olması gerektiğini düşündükleri ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 18, 2021 |
Submission Date | May 8, 2020 |
Acceptance Date | October 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 16 Issue: 31 |