Günümüzde WEB 2.0 araçları eğitimde etkin olarak kullanılmaktadır. Son yıllarda özellikle pandemiden kaynaklı olarak uzaktan eğitimin faaliyetlerindeki ciddi artış öğretmenlerin eğimin süreçlerinde WEB 2.0 araçlarını daha çok kullanmalarına neden olmuştur. Okul öncesi eğitim de bu süreçte teknolojik araçlarının eğitimde sıklıkla kullanıldığı bir alan olmuştur. Okul öncesi öğretmenleri etkinlik ya da eğitici materyal hazırlarken WEB 2.0 araçlarının onlara sunduğu geniş seçeneklerden faydalanarak oldukça etkin biçimde bu yazılımları kullanmaktadırlar. Okul öncesi öğretmenlerin WEB 2.0 araçlarına yönelik tutumlarını belirleyen bir ölçek henüz geliştirilmemiştir. Buradan hareketle bu araştırmanın temel amacı okul öncesi öğretmenlerinin WEB 2.0 araçlarına yönelik tutum düzeylerini belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Beşli likert tipindeki deneme formunda 35 madde yer almaktadır. 258 okul öncesi öğretmenine uygulanan ölçeğin AFA hesaplamalarından sonra ölçek 20 madde üç alt boyutlu yapılan analizler sonucunda üç faktörlü 20 sorudan oluşan ölçek 202 okul öncesi öğretmenine uygulanarak DFA analizleri gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ilişkin yeterli veriler elde edilerek araştırmacıların kullanımına hazır hale getirilmiştir.
Akın, F. & Aslan, N. (2021). Covid-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: bir eylem araştırması. Alanyazın, 2(1), 8-17.
Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem A.
Chiou, Y. (2011). Perceived usefulness, perceive ease of use, computer attitude, and using experience of Web 2.0 applications as predictors of intent to use Web 2.0 by preservice teachers for teaching. (Doctoral Dissertation), Ohio University.
Çelik, S. & Özenç, G. (2020). Erken okuryazarlıkta dijital öğrenme ortamları. Y. H. Erbaş, R. F. Ağmaz (Ed.). Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı içinde, (25-51). Ankara: Pegem Akademi.
Çevik, G., Yılmaz, R. M., Goktas, Y. & Gülcü, A. (2017). Okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklikle ingilizce öğrenme. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 6(2), 50-57.
Çokluk, O., Şekercioglu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2021). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Pegem Akademi.
Erbaş, Y. H. (2020). Erken okuryazarlıkta dijital hikâye anlatımı. Y. H. Erbaş, R. F. Ağmaz (Ed.). Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı içinde, (89-104). Ankara: Pegem Akademi.
Girgin, D. (2020). Erken okuryazarlık eğitiminde etkileşimli elektronik kitapların kullanımı. Y. H. Erbaş, R. F. Ağmaz (Ed.). Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı içinde, (179-195). Ankara: Pegem Akademi.
Gülmez, E. (2019). Okul öncesi dönem kavram öğretiminde youtube’un bir eğitim teknolojisi olarak kullanılması (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
Hu, L. T. & Bentler, P. M. (1999). Cut off criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1-55.
Kol, S. (2012). Okul öncesi eğitimde teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 543–554.
Kol, S. (2022). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı (genişletilmiş 8. Baskı). Pegem.
Öner, D. (2020). Erken çocukluk döneminde teknoloji kullanımı ve dijital oyunlar: okul öncesi öğretmen görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 138-154. DOI: 10.29129/inujgse.715044.
Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research - Online, 8(2), 23-74.
Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks.
Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Türk Psikologlar Derneği.
Yıldız, E. & Şahin, K. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 33-57. DOI: 10.54637/ebad. 1026646.
Yürük, S. E. & Atıcı, B. (2017). Dijital öykü temelli değerler eğitimi materyallerinin öğrencilerin değer kazanımına etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 56-74.
Year 2023,
Volume: 18 Issue: 37, 80 - 94, 25.03.2023
Akın, F. & Aslan, N. (2021). Covid-19 pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: bir eylem araştırması. Alanyazın, 2(1), 8-17.
Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem A.
Chiou, Y. (2011). Perceived usefulness, perceive ease of use, computer attitude, and using experience of Web 2.0 applications as predictors of intent to use Web 2.0 by preservice teachers for teaching. (Doctoral Dissertation), Ohio University.
Çelik, S. & Özenç, G. (2020). Erken okuryazarlıkta dijital öğrenme ortamları. Y. H. Erbaş, R. F. Ağmaz (Ed.). Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı içinde, (25-51). Ankara: Pegem Akademi.
Çevik, G., Yılmaz, R. M., Goktas, Y. & Gülcü, A. (2017). Okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklikle ingilizce öğrenme. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 6(2), 50-57.
Çokluk, O., Şekercioglu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2021). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Pegem Akademi.
Erbaş, Y. H. (2020). Erken okuryazarlıkta dijital hikâye anlatımı. Y. H. Erbaş, R. F. Ağmaz (Ed.). Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı içinde, (89-104). Ankara: Pegem Akademi.
Girgin, D. (2020). Erken okuryazarlık eğitiminde etkileşimli elektronik kitapların kullanımı. Y. H. Erbaş, R. F. Ağmaz (Ed.). Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı içinde, (179-195). Ankara: Pegem Akademi.
Gülmez, E. (2019). Okul öncesi dönem kavram öğretiminde youtube’un bir eğitim teknolojisi olarak kullanılması (Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi.
Horzum, M. B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
Hu, L. T. & Bentler, P. M. (1999). Cut off criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1-55.
Kol, S. (2012). Okul öncesi eğitimde teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 543–554.
Kol, S. (2022). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı (genişletilmiş 8. Baskı). Pegem.
Öner, D. (2020). Erken çocukluk döneminde teknoloji kullanımı ve dijital oyunlar: okul öncesi öğretmen görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 138-154. DOI: 10.29129/inujgse.715044.
Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research - Online, 8(2), 23-74.
Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks.
Tezbaşaran, A. A. (1997). Likert tipi ölçek geliştirme kılavuzu. Türk Psikologlar Derneği.
Yıldız, E. & Şahin, K. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 33-57. DOI: 10.54637/ebad. 1026646.
Yürük, S. E. & Atıcı, B. (2017). Dijital öykü temelli değerler eğitimi materyallerinin öğrencilerin değer kazanımına etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 56-74.
Kol, S., & Çalışkan, H. (2023). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarına Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(37), 80-94. https://doi.org/10.35675/befdergi.1197275