Fen eğitimi alanındaki birçok bilim insanı, bilimsel okuryazarlığı fen eğitiminin ana bileşeni olarak kabul etmektedir. Bilimsel okuryazarlık, genel olarak bilimsel bilgiye ulaşmak ve elde etmek ve bilimin nasıl yapıldığını bilmek olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca, bilgi okuryazarlığı fen öğrencilerinin fen okuryazarı bireyler olmaları için vazgeçilmez bir yetkinlik olarak görülmektedir. Bilgi okuryazarlığındaki bu önemli rol göz önüne alındığında, akademik kütüphanelerin sağladığı basılı ve çevrimiçi bilgi kaynaklarından yararlanmak, bilim öğrencilerinin bilim ve en son gelişmelerle ilgili güvenilir ve güncel bilgiler edinmelerine yardımcı olabilir. Bu nedenle, bu çalışma fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğrencileri olarak basılı ve dijital bilgi kaynaklarını bilimsel okuryazarlık yeterliliği bağlamında nasıl kullandıklarını araştırmayı ve kütüphane olanaklarının çeşitli kullanımları arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma, ilgilenilen araştırma konusu hakkında veri elde etmek için keşfedici ve betimsel bir yöntem benimser. Araştırmaya 82 fen bilgisi öğretmeni adayı katılmıştır. Veriler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, çeşitli fiziksel ve elektronik olarak erişilebilir bilgi kaynaklarının kullanımının beklentilerin altında olduğunu göstermektedir. Çalışma, kütüphanelerin sağladığı bilgi olanaklarının kullanımında iyileştirmeler yaratmak için bilim eğitimcileri ve bilgi bilimcileri arasında bir işbirliği önermektedir. Bu işbirliği, fen bilgisi öğrencilerinin ve öğretmen adaylarının bilgi, okuryazarlık ve bilimsel okuryazarlık yeterliliklerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.
Many scholars in the field accept scientific literacy as a main component of science education. Scientific literacy is depicted as accessing and obtaining scientific information and knowing how to do science. Next, information literacy is seen as an indispensable competency for science students to be scientifically literate persons. Given the crucial role in information literacy, utilizing print and online information resources that academic libraries provide may help science students get reliable and up-to-date information pertaining to science and latest developments. As such, this study aims to investigate, how pre-service science teachers as science students use print and digital information resources in the context of scientific literacy competency and explore relationships between various usages of library facilities. The study adopts an explorative descriptive method to get data about the point of interest. 82 pre-service science teachers joined the study. Data was statistically analyzed. Results indicate the utilization of various physically and virtually accessible information resources are below expectations. The study proposes a collaboration between science educators and information scientists in creating enhancements in the use of information facilities those libraries provide. This collaboration may help science students to enhance information, literacy and scientific literacy competencies.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 15 |