İlki Cumhuriyetin ilânından birkaç ay önce
toplanan ve 1926 yılına kadar üç kez gerçekleştirilen Heyet-i İlmiye
toplantıları, Cumhuriyet eğitiminin inşasında önemli bir yere sahiptir. Bu
çalışma, 15 Temmuz – 15 Ağustos 1923 tarihlerinde yapılan Birinci Heyet-i
İlmiye toplantılarına katılan üyelerin, dönemin Hâkimiyet-i Milliye gazetesinin
düzenlediği maarif meselelerine dair anket sorularına verdikleri yanıtları konu
edinmektedir. Araştırma tarihsel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri
Hâkimiyet-i Milliye gazetesinin 2 Ağustos-9 Ağustos 1923 tarihlerindeki
sayılarından doküman incelemesi yoluyla elde edilmiş ve içerik analizi tekniği
ile incelenmiştir. Gazetenin on dört sorudan oluşan
maarif hakkındaki anketi,
dönemin eğitiminde varolan eksikliklerin neler olduğu, eğitimin ilerleyip
ilerlemediği, eğitimde reformlara hangi kademe ve türden başlanması gerektiği,
eğitim sorunlarının çözülmesi için ne kadar bütçeye ihtiyaç duyulacağı,
öğretmen, öğrenciler ve ders araç gereçlerinin durumu, yükseköğrenimden sonraki
öğrenim hayatı, kadınların eğitimi, yabancı dil öğretimi, ilköğretimin
yaygınlaştırılması ile bilim ve kültürün herkese ulaşması için neler yapılması
gerektiği ve nasıl bir reform hareketine ihtiyaç duyulduğuna ilişkindir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2020 |
Submission Date | September 28, 2019 |
Acceptance Date | November 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 19 |