Teknolojinin gelişmesiyle birlikte hayatımızın her alanında
bulunan bilgisayarlar, günlük yaşantımızı kolaylaştırmakla birlikte bazı
olumsuz etkilere de neden olmaktadır. Bu olumsuzlukların başında her
yaş grubunda görülen internet bağımlılığı gelmektedir. İnternet
bağımlılığın temel nedenlerinden birisi de oyun bağımlılığıdır. Oyun
bağımlılığı olan kişilerde çeşitli olumsuz etkenler görülebilmektedir.
Bu çalışmada, bireyleri bir hastalık gibi saran ve bağımlı hale getiren
dijital oyunların üniversite öğrencileri üzerindeki etkilerini ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada ayrıca, oyunlarının özellikle
öğrenciler üzerindeki olumlu-olumsuz yönleri de ele alınmıştır.
Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, bireylerin dijital oyunları gerçek
hayatla ilişkilendirdikleri, dijital oyun oynamayı başka etkinliklere
tercih ettikleri ve dijital oyunların gerçek yaşamda karşılaşılan bir
sorunun çözümünde yol gösterici olduğu görüşüne sahip oldukları elde
edilmiştir.
With the development
of technology, computers in all areas of our lives make daily life easier, but
also cause some negative effects. One of these negativities is the internet
addiction seen in every age group. One of the main reasons for internet addiction
is game addiction. There are various negative factors that can be seen in
people who are addicted to the game. In this study, the effects of digital
games on university students, which enveloped individuals as a disease and made
them dependent, were investigated. The study also discussed the positive and
negative aspects of their games, especially on students. In this study,
qualitative interviewing techniques were used. The study revealed that
individuals associate digital games with real life, prefer digital gaming to
other activities, and that digital games are a guide to solving a problem in
real life.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |