BibTex RIS Cite

İngilizce Dil Sınıflarında Oyunlaştırma: Kahoot! Örneği

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 13, 01.01.2022

Abstract

Teknoloji, 21. yüzyılda eğitimin bir parçası olmuştur. Özellikle oyunlaştırma ve çevrimiçi oyunlar geleneksel sınıf öğretimine entegre edilmiş ve dil eğitiminde yerlerini bulmuşlardır. Oyunlaştırmanın, öğretmenlerin ve öğrencilerin sınıf gibi oyun dışı ortamlarda kullanılabilecek eğlenceli oyun öğelerine odaklandıkları fırsatlar yarattığı gözlemlenmiştir. Kahoot! birçok öğretmen ve öğrencinin dil öğretme ve öğrenme sürecinde yaygın olarak kullandığı çevrimiçi oyunlaştırma uygulamalarından biridir. Bu derleme makalesi, Kahoot! yardımıyla İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesine odaklanmış ve araştırmacılar Kahoot! etkinliklerinin hem öğretmenler hem de öğrenciler için dil sınıfına getirdiği faydaları ve öğretmenlerin Kahoot! etkinliklerinin farklı amaçlarla nasıl kullanabileceklerini ayrıntılı bir şekilde açıklamışlardır. Ayrıca, araştırmacılar öğretmenlerin öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için Kahoot! kullanarak yapabilecekleri sınıf içi etkinliklerine dair örnekler sunmuşlardır.

References

  • Kıyançiçek, E. & Uzun, L. (2022). Gamification in English Language Classrooms: The Case of Kahoot! [İngilizce Dil Sınıflarında Oyunlaştırma: Kahoot! Örneği]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 6(1), 1-13.

Gamification in English Language Classrooms: The Case of Kahoot!

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 1 - 13, 01.01.2022

Abstract

Technology has been part of education in the 21st century. Especially gamification and online games have been integrated into traditional classroom instruction and they have found their place in language education. It is argued that gamification creates opportunities in which teachers and students focus on entertaining game elements that can be used in non-game settings such as the classroom. Kahoot! is one of the most commonly used online gamification applications that many teachers and students utilize in language teaching and learning process. The current review article focuses on teaching English as a foreign language with the help of Kahoot!. Therefore, the researchers give a detailed explanation of the benefits that Kahoot! brings to the language classroom for both teachers and learners, and how teachers can use Kahoot! for evaluative purposes. The researchers also introduce an overview of classroom activities in which teachers can utilize Kahoot! to develop students’ language skills in the current article.

References

  • Kıyançiçek, E. & Uzun, L. (2022). Gamification in English Language Classrooms: The Case of Kahoot! [İngilizce Dil Sınıflarında Oyunlaştırma: Kahoot! Örneği]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 6(1), 1-13.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Ezgi Kıyançiçek 0000-0002-1865-0023

Levent Uzun 0000-0002-2321-391X

Publication Date January 1, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Kıyançiçek, E., & Uzun, L. (2022). Gamification in English Language Classrooms: The Case of Kahoot!. Bilim Eğitim Sanat Ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 1-13.

EBSCOhost.jpg
        Google_Scholar_logo_2015.PNG                road-issn.png                    citefactor_logo.png
ici2.png                SIS-Logo.png        15220


Creative Commons Lisansı