This article analyzes the use of artificial intelligence in fashion presentation techniques and aims to evaluate the effects of artificial intelligence, which is today's emerging technology, on the presentation techniques of the fashion industry. The rapid transformation processes in fashion have led designers, industry professionals and consumers to search for innovative presentation techniques. As a result of the researches and data collected, it is aimed that artificial intelligence in fashion will bring a different dimension to fashion presentation techniques and offer an innovative perspective to the fashion industry. In the article, the studies on how artificial intelligence applications such as visual recognition, recommendation systems, virtual fitting rooms, store window visuals prepared with artificial intelligence and providing personalized recommendations to users have been analyzed in detail and it has been seen that these techniques help designers to advance their collections faster and more effectively, to establish a stronger bond with consumers and to offer an innovative perspective to the presentation techniques used by the fashion industry. The article focuses on how AI-assisted design and presentation is shaping the future of fashion presentations by providing not only aesthetic but also functional and personal experiences.
Bu makalede, moda sunum tekniklerinde yapay zekanın kullanımı analiz edilerek, günümüzün gelişen teknolojisi konumunda bulunan yapay zekanın moda endüstrisinin sunum teknikleri alanındaki etkilerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Modada gerçekleşen hızlı dönüşüm süreçleri, tasarımcıları, endüstri profesyonellerini ve tüketicileri yenilikçi sunum tekniklerinin arayışına yönlendirmiştir. Yapılan araştırmalar ve toplanan veriler neticesinde modada yapay zekanın, moda sunum tekniklerine farklı bir boyut kazandırarak moda sektörüne yenilikçi bir perspektif sunması amaçlanmaktadır. Makalede, görsel tanıma, öneri sistemleri, sanal deneme odaları, yapay zeka ile hazırlanan mağaza vitrin görselleri ve kullanıcılara kişiselleştirilmiş öneriler sunma gibi yapay zeka uygulamalarının moda sunumlarına nasıl katkı sağladığı hakkında yapılmış olan çalışmalar ayrıntılı şekilde analiz edilmiş olup, bu tekniklerin, tasarımcıların koleksiyonlarını daha hızlı ve etkili şekilde ilerletebilmesinde, tüketicilerle daha güçlü bağ kurulmasında ve moda endüstrisinin kullanılan sunum tekniklerine yenilikçi bakış sunduğu görülmüştür. Makalede, yapay zeka destekli tasarımın ve sunumun, sadece estetik değil, aynı zamanda işlevsel ve kişisel deneyim sunarak moda sunumlarının geleceğini nasıl şekillendirdiği üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs, Art Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | |
Submission Date | July 2, 2024 |
Acceptance Date | August 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 2 |