Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Görüşleri
Year 2022,
Volume: 7 Issue: 2, 69 - 80, 20.10.2022
Hasan Demirtaş
,
Demet Van Yazlak
,
Basri Yazlak
Abstract
Okul öncesi öğretmenlerinin sosyal medya kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılan bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 55 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgilerin yer aldığı “Kişisel Bilgi Formu” ile “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Görüşlerini Belirleme Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yapılarak bulgular beş tema altında değerlendirilmiş, ayrıca araştırmada öğretmen görüşlerine de yer verilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin sosyal medya uygulamalarından daha çok whatsapp uygulamasını tercih ettikleri; sosyal medya uygulamalarının ‘bilgi edinme’ açısından kolaylık sağladığını; sosyal medya uygulamalarının zaman kaybına neden olması açısından olumsuz olarak değerlendirildiği, mesleki açıdan ise bilgi ve belgelere kolay erişim sağlanması açısından kolaylık sağladığı ifade edilmiştir. Öğretmenlerin sosyal medya uygulamalarını daha çok bilgilendirme amacıyla kullandıkları tespit edilmiştir.
References
- Arıbal Arslanboğa, T. (2009), Türkiye eğitim sisteminde okul disiplininin avrupa birliği ülkeleri ile karşılaştırmalı analizi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
- Bozarth, J. (2010). Social media for trainers: Techniques for enhancing and extending learning. John Wiley & Sons.
- Castells, M. (2011). Network theory: A network theory of power. International journal of communication, 5, 15.
- Comm, J. (2010). Twitter power 2.0: How to dominate your market one tweet at a time. John Wiley & Sons.
- Creswell, J. WW. (2013). Nitel araştıma yöntemleri-beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çeviri Editörleri: M. Bütün, S. B. Demir), Ankara: Siyasal Kitabevi.
Çelikten, M. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 207-237.
- Çiçek, B. (2020). Organizasyonları aşındırıcı unsurlar olarak sosyal dışlanma ve sanal kaytarma ilişkisi ve bu ilişkide etik iklimin rolü. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 18(2), 198-217.
- Çiçek, B. (2020). Öz Düzenlemenin nomofobi üzerindeki etkisi. Bitlis Eren Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Akademik İzdüşüm Dergisi, 5(2), 89-101.
- Çiçek, B., & Işık, M. (2019). Sosyal ağlarda ceo’ların etkinliği: twitter örneği. 18. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, Osmaniye, 1673-1686.
- Duran, E., & Bayar, A. (2020). Öğretmenlerin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin
- Ellul, J. (2012). Le bluff technologique (p. 1). FR: Pluriel.
- Ertürk, S. (1986). Türkiye'deki bazı eğitim sorunları üzerine düşünceler. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
Görüşleri. Igdir University Journal of Social Sciences, (4).
- Hjorth, L., & Hinton, S. (2019). Understanding social media. CA: Sage.
- Internetworldstats.com. (2021). World internet users statistics and 2021 world population stats. Available at: https://www.internetworldstats.com/stats.htm [Erişim Tarihi: 06/01/2022].
- Işık, M., & Kaptangil, İ. (2018). Akıllı telefon bağımlılığının sosyal medya kullanımı ve beş faktör kişilik özelliği ile ilişkisi: Üniversite öğrencileri üzerinden bir araştırma. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 7(2), 695-717.
- Karakaş, Y. E., & Çiçek, B. (2020). İmaj ve sosyal sorumluluk sadakat yaratabilir mi? Sivil havayolu işletmeleri örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1160-1179.
- Kaynak, İ. (2021). The impact of employees’ crypto asset market tracking desire on cyberloafing. Research Journal of Business and Management, 8(4), 279-290.
- Kim, W., Jeong, O. R., & Lee, S. W. (2010). On social web sites. Information Systems, 35(2), 215-236.
Perrin, A. (2015). Social media usage. Pew research center, 125, 52-68.
- Sarı, M. H. (2016). Okul, öğretmen ve öğrenci. Pegem Atıf İndeksi, 341-380.
- Schmidt, J. H. (2018). Social media. Wiesbaden: Springer VS.
- Şişman, M. (2011). Eğitim bilimine giriş.
- Tezcan, M. (1997). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
- Toffler, A., & Alvin, T. (1980). The third wave (Vol. 484). New York: Bantam books.
- We Are Social. (2018). Digital in 2017: Global Overview - We Are Social. [online] Available at: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview [Erişim Tarihi: 06/01/2022].
Year 2022,
Volume: 7 Issue: 2, 69 - 80, 20.10.2022
Hasan Demirtaş
,
Demet Van Yazlak
,
Basri Yazlak
References
- Arıbal Arslanboğa, T. (2009), Türkiye eğitim sisteminde okul disiplininin avrupa birliği ülkeleri ile karşılaştırmalı analizi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
- Bozarth, J. (2010). Social media for trainers: Techniques for enhancing and extending learning. John Wiley & Sons.
- Castells, M. (2011). Network theory: A network theory of power. International journal of communication, 5, 15.
- Comm, J. (2010). Twitter power 2.0: How to dominate your market one tweet at a time. John Wiley & Sons.
- Creswell, J. WW. (2013). Nitel araştıma yöntemleri-beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çeviri Editörleri: M. Bütün, S. B. Demir), Ankara: Siyasal Kitabevi.
Çelikten, M. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 207-237.
- Çiçek, B. (2020). Organizasyonları aşındırıcı unsurlar olarak sosyal dışlanma ve sanal kaytarma ilişkisi ve bu ilişkide etik iklimin rolü. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 18(2), 198-217.
- Çiçek, B. (2020). Öz Düzenlemenin nomofobi üzerindeki etkisi. Bitlis Eren Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Akademik İzdüşüm Dergisi, 5(2), 89-101.
- Çiçek, B., & Işık, M. (2019). Sosyal ağlarda ceo’ların etkinliği: twitter örneği. 18. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, Osmaniye, 1673-1686.
- Duran, E., & Bayar, A. (2020). Öğretmenlerin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin
- Ellul, J. (2012). Le bluff technologique (p. 1). FR: Pluriel.
- Ertürk, S. (1986). Türkiye'deki bazı eğitim sorunları üzerine düşünceler. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
Görüşleri. Igdir University Journal of Social Sciences, (4).
- Hjorth, L., & Hinton, S. (2019). Understanding social media. CA: Sage.
- Internetworldstats.com. (2021). World internet users statistics and 2021 world population stats. Available at: https://www.internetworldstats.com/stats.htm [Erişim Tarihi: 06/01/2022].
- Işık, M., & Kaptangil, İ. (2018). Akıllı telefon bağımlılığının sosyal medya kullanımı ve beş faktör kişilik özelliği ile ilişkisi: Üniversite öğrencileri üzerinden bir araştırma. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 7(2), 695-717.
- Karakaş, Y. E., & Çiçek, B. (2020). İmaj ve sosyal sorumluluk sadakat yaratabilir mi? Sivil havayolu işletmeleri örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1160-1179.
- Kaynak, İ. (2021). The impact of employees’ crypto asset market tracking desire on cyberloafing. Research Journal of Business and Management, 8(4), 279-290.
- Kim, W., Jeong, O. R., & Lee, S. W. (2010). On social web sites. Information Systems, 35(2), 215-236.
Perrin, A. (2015). Social media usage. Pew research center, 125, 52-68.
- Sarı, M. H. (2016). Okul, öğretmen ve öğrenci. Pegem Atıf İndeksi, 341-380.
- Schmidt, J. H. (2018). Social media. Wiesbaden: Springer VS.
- Şişman, M. (2011). Eğitim bilimine giriş.
- Tezcan, M. (1997). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
- Toffler, A., & Alvin, T. (1980). The third wave (Vol. 484). New York: Bantam books.
- We Are Social. (2018). Digital in 2017: Global Overview - We Are Social. [online] Available at: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview [Erişim Tarihi: 06/01/2022].