Günümüzde insanlar tatil amaçlı konaklayacakları turizm işletmesini birçok yönden araştırmakta ve işletmenin sahip olduğu özeliklere ve verdiği hizmetlere göre tercih etmektedirler. Bu nedenle turizm işletmeleri, turistlerin ihtiyaç ve beklentilerine en iyi şekilde cevap vererek, rekabette üstünlük elde edebilmek için farklı hizmetlere daha fazla önem göstermektedirler. Çocuklu aileler, tatile çıkacakları zaman kendilerinden daha çok çocuklarının beklentilerini karşılayabilecek ve onların memnun olmasını sağlayabilecek turizm işletmelerine yönelmektedirler. Böyle bir beklentiye sahip olan turistler tarafından tercih edilen turizm işletmesi olabilmek için bazı oteller, ailelerin ve çocuklarının daha güvenli, konforlu ve memnun bir tatil hizmeti almaları için daha fazla ve farklılaşmış hizmetler sunmaktadır. Bu oteller “çocuk dostu oteller” olarak adlandırılmaktadır. Ailelerin tercihte bulunmaları sürecinde çocuk dostu oteller ile ilgili olarak misafirlerin farklı platformlarda yapmış olduğu değerlendirmeler büyük öneme sahiptir. Değerlendirmeler neticesinde, aileler kendilerine ve çocuklarına uygun olan otelleri tercih etmektedirler. Bu çalışmada, Side bölgesinde bulunan çocuk dostu otellerin, kriterlerine göre misafirlerinden almış oldukları puanlar çerçevesinde değerlendirilmesi, puanlarına göre sıralanması ve kriterlerin önem derecesinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bölgede yer alan çocuk dostu otellerden 19 otelin internet ortamı üzerinden değerlendirilmelerine ulaşılmış ancak değerlendirmelerde bulunan eksiklikler nedeniyle sağlıklı verilerine ulaşılmış olan 8 otel seçilerek bu oteller TOPSIS yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz kapsamında otellerin, genel puan, konum, odalar, servis, temizlik, fiyat dengesi, konfor, özellikler, bina ve yemek kriterleri değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda, bölgeden bulunan oteller arasında misafir puanlamalarına göre bir değerlendirme sıralaması yapılmıştır.
Today, people research the tourism business where they will stay for holiday in many ways and they prefer it according to the features of the business and the services it provides. For this reason, tourism businesses pay more attention to different services in order to gain competitive advantage by responding to the needs and expectations of tourists in the best way. Families with children tend to tourism businesses that can meet the expectations of their children and make them satisfied more than themselves when they go on vacation. In order to be the tourism business preferred by the tourists who have such expectations, some hotels offer more and differentiated services for families and their children to receive a safe, comfortable and satisfying holiday service. These hotels are referred to as “child-friendly hotels”. In the process of making a choice, the evaluations made by the guests on different platforms regarding child-friendly hotels are of great importance for families. As a result of the evaluations, families prefer hotels that are suitable for them and their children. In this study, it is aimed to evaluate the child-friendly hotels in the Side region within the framework of the points they have received from their guests according to their criteria, to rank them according to their scores and to determine the degree of importance of the criteria. Among the child-friendly hotels in the region, the evaluations about 19 hotels on the internet were reached, but due to the deficiencies in the evaluations, 8 hotels with accurate data were selected and these hotels were analyzed with the TOPSIS method. Within the scope of the analysis, the general score, features, cleanliness, comfort, food, price balance, service, location, building and rooms criteria of the hotels were evaluated. As a result of the analysis, an evaluation ranking was made among the hotels in the region according to the guest scorings.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2023 |
Submission Date | September 13, 2022 |
Acceptance Date | March 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |