Koronavirüs salgını nedeniyle başlayan pandemi süreci toplumun her kesimini fazlasıyla etkilemiştir. Sosyal medya platformları özellikle pandemi sürecinde insanların duygu ve düşüncelerini rahatlıkla yansıttıları mecralar olmuştur. Bu çalışmada Twitter uygulamasında “korona”, “corona”, “covid19” ve “kovid19” anahtar kelimeleri ile 2020 yılı içinde atılan mesajlar duygu analizi ve n-gram yöntemleriyle incelenmiştir. Toplamda yaklaşık 1.2 milyon mesaj ön işleme tabi tutulduktan sonra Google E-tablolar yardımıyla İngilizceye çevrilmiştir. Daha sonra Python programlama dilinde Textblob yazılımı sayesinde duygu analizi yapılmış ve her ay için pozitif ve nagatif duyguları belirten kelimelerin sıklıkları n-gram yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda pozitif başlıklarda; hastane, yoğun bakım, evde kalma, test, sosyal mesafe ve Dünya Sağlık Örgütü’nün öne çıktığı görülmektedir. Negatif yöndeki ifadelerde ise; ev, salgın, negatif test, kayıp edilen insanlar, sosyal mesafe, sağlık işçileri, vaka sayıları, sınav, aşı ve iş başlıkları öne çıktığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | February 17, 2021 |
Acceptance Date | September 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 2 |