Research Article
BibTex RIS Cite

Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerde Gelecek Kaygısı

Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 132 - 152, 27.10.2021
https://doi.org/10.38057/bifd.936821

Abstract

Bu çalışmada lisansüstü eğitim alan öğrencilerin gelecek kaygılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel yöntem ve fenomenolojik desen ile yürütülen çalışmada betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde lisansüstü eğitim alan 15 öğrenci ile görüşme yapılarak yürütülmüştür. Araştırma bulguları katılımcıların verdiği cevaplara göre yorumlanmıştır. Cevaplar her soruda ayrı ayrı olmak üzere benzerliklerine göre kategorize edilmiştir. Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin gelecek kaygısına odaklanan çalışmanın bu alanda yapılacak olan çalışmalara yol gösterici, fikir verici olacağı düşünülmektedir.

References

  • Akçok, B. (2018). Gelecek kaygısı nedir? https://www.bilgiustam.com/gelecek-kaygisi-nedir-sebepleri-ve-etkileri-nelerdir Akgün, A., Gönen, S., & Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283–299. Akmaz, G., & Ceylan, N. (2009). Fen edebiyat fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Tokat Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 131–147. Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri île annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğilim ve Bilim, 28(128), 65–71. Anonim. (2020). Türk eğitim sistemi. Fulbright Türkiye. https://fulbright.org.tr/turk-egitim-sistemi
  • Aydoğdu, Y. (2021, Ağustos 16). Gelecek kaygısı. https://www.milliyet.com.tr/pembenar/yasemin-aydogdu/gelecek-kaygisi-2852804
  • Bandura, A. (1991). Self-efficacy conception of anxiety. In Anxiety and self-focused attention. (pp. 89–110). Harwood Academic Publishers.
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(12), 453–464. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/127044
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkınmaya etkisi. Dokuz Eylül Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 33–41.
  • Çetiner Aydın, P. (2019). Kaygı ve endişe. Turkiye Klinikleri J Psychiatry-Special Topics, 10(4), 228–236.
  • Doğan, A. A. (2003). Beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin durumluk kaygı düzeyleri ile başarıları arasındaki ilişkileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 1–5.
  • Erozkan, A. (2011). Investigation of factors predicting the anxiety level of university senior students. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 776–805. www.iojes.net
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye’de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 11–16.
  • Göçer, A. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının dil kültür ilişkisi üzerine görüşleri: fenomenolojik bir araştırma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 26.
  • Kartopu, S. (2013). Kaygının kader algıları ile ilişkisi (Kahramanmaraş örneği). Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(3), 238–260.
  • Kaya, V., & Varol, K. (1999). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Doğu Batı Dergisi, 2(6), 37.
  • Kozacıoğlu, G. (1986). Çocukların Anksiyete Düzeyleri İle Annelerim Tutumları Arasındaki İlişki.
  • Kula, K. Ş., & Saraç, T. (2016). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 227–242.
  • Meb. (2021). Türkiyede Bulunan Lise Türleri.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi-Lisansüstü Eğitim Yönetmeliği. (n.d.). https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
  • Özyılmaz, Ö. (2017). Türk milli eğitim sisteminin sorunları ve çözüm arayışları (5. Bs.). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786055885809
  • Sevinç, B. (2002). Türkiye’ de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve uygulamalar. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 34(1), 1–13. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000052
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygsı düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Dr. Mehmet, 243–253.
  • Varış, F. (1972). Türkiye’de lisans-üstü eğitim pozitif bilimlerin temel ve uygulamalı alanlarında. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1–24. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000336
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2021). Yükseköğretim Bilgi Sistemi Öğrenci Sayıları. https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Zaleski, Z. (1996). Future anxiety: Concept, measurement, and preliminary research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165–174. https://doi.org/10.1016/0191-8869(96)00070-0
Year 2021, Volume: 4 Issue: 2, 132 - 152, 27.10.2021
https://doi.org/10.38057/bifd.936821

Abstract

References

  • Akçok, B. (2018). Gelecek kaygısı nedir? https://www.bilgiustam.com/gelecek-kaygisi-nedir-sebepleri-ve-etkileri-nelerdir Akgün, A., Gönen, S., & Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283–299. Akmaz, G., & Ceylan, N. (2009). Fen edebiyat fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Tokat Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 131–147. Alisinanoğlu, F., & Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri île annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğilim ve Bilim, 28(128), 65–71. Anonim. (2020). Türk eğitim sistemi. Fulbright Türkiye. https://fulbright.org.tr/turk-egitim-sistemi
  • Aydoğdu, Y. (2021, Ağustos 16). Gelecek kaygısı. https://www.milliyet.com.tr/pembenar/yasemin-aydogdu/gelecek-kaygisi-2852804
  • Bandura, A. (1991). Self-efficacy conception of anxiety. In Anxiety and self-focused attention. (pp. 89–110). Harwood Academic Publishers.
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 12(12), 453–464. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/127044
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin ekonomiye ve kalkınmaya etkisi. Dokuz Eylül Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 33–41.
  • Çetiner Aydın, P. (2019). Kaygı ve endişe. Turkiye Klinikleri J Psychiatry-Special Topics, 10(4), 228–236.
  • Doğan, A. A. (2003). Beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin durumluk kaygı düzeyleri ile başarıları arasındaki ilişkileri. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(3), 1–5.
  • Erozkan, A. (2011). Investigation of factors predicting the anxiety level of university senior students. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 776–805. www.iojes.net
  • Ertürk, S. (1988). Türkiye’de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 11–16.
  • Göçer, A. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının dil kültür ilişkisi üzerine görüşleri: fenomenolojik bir araştırma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 26.
  • Kartopu, S. (2013). Kaygının kader algıları ile ilişkisi (Kahramanmaraş örneği). Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(3), 238–260.
  • Kaya, V., & Varol, K. (1999). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Doğu Batı Dergisi, 2(6), 37.
  • Kozacıoğlu, G. (1986). Çocukların Anksiyete Düzeyleri İle Annelerim Tutumları Arasındaki İlişki.
  • Kula, K. Ş., & Saraç, T. (2016). Üniversite öğrencilerinin gelecek kaygısı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(33), 227–242.
  • Meb. (2021). Türkiyede Bulunan Lise Türleri.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi-Lisansüstü Eğitim Yönetmeliği. (n.d.). https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
  • Özyılmaz, Ö. (2017). Türk milli eğitim sisteminin sorunları ve çözüm arayışları (5. Bs.). Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/9786055885809
  • Sevinç, B. (2002). Türkiye’ de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve uygulamalar. Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 34(1), 1–13. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000052
  • Tektaş, N. (2014). Üniversite mezunlarının kaygsı düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Dr. Mehmet, 243–253.
  • Varış, F. (1972). Türkiye’de lisans-üstü eğitim pozitif bilimlerin temel ve uygulamalı alanlarında. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1–24. https://doi.org/10.1501/egifak_0000000336
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK. (2021). Yükseköğretim Bilgi Sistemi Öğrenci Sayıları. https://istatistik.yok.gov.tr/
  • Zaleski, Z. (1996). Future anxiety: Concept, measurement, and preliminary research. Personality and Individual Differences, 21(2), 165–174. https://doi.org/10.1016/0191-8869(96)00070-0
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Osman Türköz 0000-0002-3029-4543

Meral Bektaş 0000-0002-1616-8065

Hüseyin Çiçek 0000-0002-8284-7955

Publication Date October 27, 2021
Acceptance Date August 23, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Türköz, O., Bektaş, M., & Çiçek, H. (2021). Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerde Gelecek Kaygısı. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 4(2), 132-152. https://doi.org/10.38057/bifd.936821