Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Pandemi Nedeniyle Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitimden Memnuniyet Düzeyleri ile Akademik Umutsuzluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi

Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 43 - 60, 30.06.2022
An Erratum to this article was published on June 28, 2024. https://dergipark.org.tr/en/pub/biibfed/issue/85448/1506336

Abstract

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin pandemi nedeniyle gerçekleştirilen uzaktan eğitimden memnuniyet düzeyleri ile akademik umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu araştırmanın modeli taramadır, örnekleme metodu ise tabakalı örnekleme yöntemidir. Araştırmanın örneklemi 2021-2022 yılları arasında eğitim alan 18-25 yaş arasındaki 305 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Uygulama safhası online bir şekilde gerçekleştirilen bu araştırmada kişisel bilgi formu, e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği, akademik umutsuzluk ölçeği ve genç yoksulluğu ölçeği uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizin bağımsız örneklem t testi, varyans analizi, tek örneklem t testi ve Pearson korelasyon analizi araştırma kapsamında kullanılmıştır. Araştırma sonuçları göstermektedir ki e-öğrenme olumlu tutum ile akademik umutsuzluk ve genç yoksulluğu arasında negatif istatistiksel anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Akademik umutsuzluk ile genç yoksulluğu arasında pozitif ilişki saptanmıştır.

References

  • Adnan, M., Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, 2(1), 45-51.
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. DOI: 10.5961/jhes.2011.011
  • Ay, M. F. (2020). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri ile gelecek beklentileri arasındaki ilişki. Marife Dini Araştırmalar Dergisi, 20(2), 743-758. https://doi.org/10.33420/marife.800556
  • Bademci, V. (2006). To put an end to the discussion: Cronbach's alpha coefficient can be used with dichotomously scored items [0, 1]. Journal of Kâzım Karabekir Education Faculty, 13, 438-446.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 2017, 1-360.
  • Dibiase, D., ve Rademacher, H. J. (2005). Scaling Up: Faculty workload, class size, and student satisfaction in a distance learning course on geographic ınformation science. Journal of Geography in Higher Education, 29(1), 139-158.
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Türk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 78-98.
  • Dilbaz, N. ve Seber, G. (1993). Umutsuzluk kavramı: Depresyon ve intiharda önemi. Kriz Dergisi, 1(3), 134-138.
  • Ersoy, A. F. ve Kocaman, F. (2021). Pandemi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin yaşadığı stres ve kaygı durumları: Nitel bir çalışma. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 224-240.
  • Gökalp, M. ve Soykan, F. (2020). Akademik umutsuzluk ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 741-751.
  • Gürgan, U. ve Kayhan, E. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile duygu düzenleme becerilerinin mesleki kaygı ve mesleki tutum ile ilişkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 145-164. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/64362/936380
  • Haznedar, Ö., ve Baran, B. (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri için e-öğrenmeye yönelik genel bir tutum ölçeği geliştirme çalişmasi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 42-59.
  • Ilgaz, H. (2008). Uzaktan eğitimde teknoloji kabulünün ve topluluk hissinin öğrenen memnuniyetine katkısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ilgaz, H., Aşkar, P., (2009). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması, Turkish Journal of Computer and Mathematics Educition, 1(1), 27-35.
  • Kara, B. (2021). Üniversite öğrencilerinde Covid-19 pandemisinin psikolojik etkisi: Güncel kanıtların gözden geçirilmesi. Sağlık ve Toplum 2021, 31(2), 32-37.
  • Karadağ, E., Çiftçi, S. K., Gök, R., Su, A., Ergin-Kocatürk, H., Çiftçi, Ş. S. (2021). Covid-19 pandemisi sürecince üniversitelerin uzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 8-22.
  • Karadağ, E., ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara. Nobel Yayınevi.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/54658/725503
  • Ottekin, N. (2009). Ailelerinden ayrı olarak öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Öz Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G. ve Tektaş, M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerini etkileyen değişkenlerin analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 312-329.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. DOI: 10.37669/milliegitim.788118
  • Özkılıçcı, G. ve Uysal Cantürk, P. (2020). Bilişsel esneklik ile uzaktan eğitim memnuniyetinin ilişkisi: negatif duygulanımın aracı rolü. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (39), 1167-1181. DOI: 10.46928/iticusbe.779478
  • Özses, M., Dinçer D’alessandro, H., Özbal Batuk, M., Sennaroğlu, G. (2021). COVID-19 pandemisinde odyoloji öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri: Hacettepe Üniversitesi deneyimi. Turk J Audiol Hearing Res, 4(1), 11-17.
  • Parıldar, H. (2020). Tarihte Bulaşıcı Hastalık Salgınları. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 19-26.
  • Saltürk, A. ve Güngör, C. (2020). Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 137-174. DOI: 10.14520/adyusbd.788716
  • Savaş, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimine yönelik algları. Yükseköğretim Dergisi, 11(2 Pt 1), 309–320. doi:10.2399/yod.20.744889
  • Selçuk, O., Gencer, T.E. ve Karataş, Z. (2021). Sosyal hizmet öğrencilerinin covid-19 salgını ve uzaktan eğitim sürecine ilişkin tutumları ile psikolojik sağlamlıklarının incelenmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 32(3), 967-994. DOI: 10.33417/tsh.931255
  • Şanlı Kula, K. & Saraç, T. (2017). Üniversite öğrencilerinin umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi: Ahi Evran Üniversitesi Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 1-16. DOI: 10.17494/ogusbd.330620
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics. Boston, MA: pearson.
  • Tarlakazan, E. ve Tarlakazan, B. E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’de uzaktan eğitim çalışmaları: Kastamonu Üniversitesi örneği. Turkish Studies, 15(7), 3107-3122. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43704
  • Taslak, S. ve Işıkay, Ç. (2015). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin eğitim algıları ile kaygı ve umutsuzluk düzeylerine yönelik bir araştırma: Sağlık Yüksekokulu Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(3), 108-115.
  • TDK. (2021). salgın, 4 Kasım 2021 tarihinde https://sozluk.gov.tr adresinden alındı.
  • Tekin, A. (2021). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve Ekonomik Sonuçları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(40), 330-355.
  • Tuğaç, Ç. (2020). Kentsel Sürdürülebilirlik ve Kentsel Dirençlilik Perspektifinden Tarihteki Pandemiler ve Covid-19 Pandemisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 259-292.
  • Üçer, N. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitim araçlarının etkinliğinin üniversite öğrencileri tarafından değerlendirilmesine kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı açısından bir bakış. Global Media Journal TR Edition, 11(21), 206-233.
  • Ünal, A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Gelecek ile İlgili Umutlarının Yapısal Eşitlik Modelleriyle Belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Üngüren, E. ve Ehtiyar, R. (2009). Türk ve Alman öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin karşılaştırılması ve umutsuzluk düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Turizm eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 4(14), 2093-2127. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jyasar/issue/19126/202955
  • World Health Organization. WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19- 11 March 2020. Erişim adresi: https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020 (5 Kasım 2021).
  • Yakut İpekoğlu, H. (2021). Karantina günlükleri: üniversite öğrencileri gözünden Koronavirüs (covid-19) pandemisi ve karantina süreci. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 14 (33), 162-183. DOI: 10.12981/mahder.876039
  • Yağcı, H., (2022). Üniversite öğrencilerinin kendilerine dönük yoksulluk algılılarının öznel iyi oluş düzeyleri açısından değerlendirilmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 34(9), 10-63.
  • Yılmaz, Z., İstemihan, F., Arayıcı, S., Yılmaz, S. & Güloğlu, B. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde bireylerdeki anksiyete ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Kriz Dergisi, 28 (3), 135-150. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kriz/issue/59100/766713
  • YÖK (2020a). Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu: 1. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx (3 Kasım 2021).
  • YÖK (2020b). YÖK Başkanı Saraç̧ üniversitelerde verilecek olan uzaktan eğitime ilişkin açıklama yaptı. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx (3 Kasım 2021).
  • Yumul, A. (2021). Yine bir salgın, yeni bir salgın. İnsan ve İnsan, 8 (28), 13-31. DOI: 10.29224/insanveinsan.868845
Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 43 - 60, 30.06.2022
An Erratum to this article was published on June 28, 2024. https://dergipark.org.tr/en/pub/biibfed/issue/85448/1506336

Abstract

References

  • Adnan, M., Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, 2(1), 45-51.
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. DOI: 10.5961/jhes.2011.011
  • Ay, M. F. (2020). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri ile gelecek beklentileri arasındaki ilişki. Marife Dini Araştırmalar Dergisi, 20(2), 743-758. https://doi.org/10.33420/marife.800556
  • Bademci, V. (2006). To put an end to the discussion: Cronbach's alpha coefficient can be used with dichotomously scored items [0, 1]. Journal of Kâzım Karabekir Education Faculty, 13, 438-446.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 2017, 1-360.
  • Dibiase, D., ve Rademacher, H. J. (2005). Scaling Up: Faculty workload, class size, and student satisfaction in a distance learning course on geographic ınformation science. Journal of Geography in Higher Education, 29(1), 139-158.
  • Dikmen, S., & Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Türk Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 78-98.
  • Dilbaz, N. ve Seber, G. (1993). Umutsuzluk kavramı: Depresyon ve intiharda önemi. Kriz Dergisi, 1(3), 134-138.
  • Ersoy, A. F. ve Kocaman, F. (2021). Pandemi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin yaşadığı stres ve kaygı durumları: Nitel bir çalışma. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 224-240.
  • Gökalp, M. ve Soykan, F. (2020). Akademik umutsuzluk ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 741-751.
  • Gürgan, U. ve Kayhan, E. (2021). Eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile duygu düzenleme becerilerinin mesleki kaygı ve mesleki tutum ile ilişkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 145-164. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/64362/936380
  • Haznedar, Ö., ve Baran, B. (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri için e-öğrenmeye yönelik genel bir tutum ölçeği geliştirme çalişmasi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 42-59.
  • Ilgaz, H. (2008). Uzaktan eğitimde teknoloji kabulünün ve topluluk hissinin öğrenen memnuniyetine katkısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ilgaz, H., Aşkar, P., (2009). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması, Turkish Journal of Computer and Mathematics Educition, 1(1), 27-35.
  • Kara, B. (2021). Üniversite öğrencilerinde Covid-19 pandemisinin psikolojik etkisi: Güncel kanıtların gözden geçirilmesi. Sağlık ve Toplum 2021, 31(2), 32-37.
  • Karadağ, E., Çiftçi, S. K., Gök, R., Su, A., Ergin-Kocatürk, H., Çiftçi, Ş. S. (2021). Covid-19 pandemisi sürecince üniversitelerin uzaktan eğitim kapasiteleri. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 8-22.
  • Karadağ, E., ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara. Nobel Yayınevi.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/54658/725503
  • Ottekin, N. (2009). Ailelerinden ayrı olarak öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Öz Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G. ve Tektaş, M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin kaygı düzeylerini etkileyen değişkenlerin analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 312-329.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). COVID-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. DOI: 10.37669/milliegitim.788118
  • Özkılıçcı, G. ve Uysal Cantürk, P. (2020). Bilişsel esneklik ile uzaktan eğitim memnuniyetinin ilişkisi: negatif duygulanımın aracı rolü. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (39), 1167-1181. DOI: 10.46928/iticusbe.779478
  • Özses, M., Dinçer D’alessandro, H., Özbal Batuk, M., Sennaroğlu, G. (2021). COVID-19 pandemisinde odyoloji öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri: Hacettepe Üniversitesi deneyimi. Turk J Audiol Hearing Res, 4(1), 11-17.
  • Parıldar, H. (2020). Tarihte Bulaşıcı Hastalık Salgınları. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 19-26.
  • Saltürk, A. ve Güngör, C. (2020). Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (36), 137-174. DOI: 10.14520/adyusbd.788716
  • Savaş, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimine yönelik algları. Yükseköğretim Dergisi, 11(2 Pt 1), 309–320. doi:10.2399/yod.20.744889
  • Selçuk, O., Gencer, T.E. ve Karataş, Z. (2021). Sosyal hizmet öğrencilerinin covid-19 salgını ve uzaktan eğitim sürecine ilişkin tutumları ile psikolojik sağlamlıklarının incelenmesi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 32(3), 967-994. DOI: 10.33417/tsh.931255
  • Şanlı Kula, K. & Saraç, T. (2017). Üniversite öğrencilerinin umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi: Ahi Evran Üniversitesi Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 1-16. DOI: 10.17494/ogusbd.330620
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics. Boston, MA: pearson.
  • Tarlakazan, E. ve Tarlakazan, B. E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’de uzaktan eğitim çalışmaları: Kastamonu Üniversitesi örneği. Turkish Studies, 15(7), 3107-3122. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43704
  • Taslak, S. ve Işıkay, Ç. (2015). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin eğitim algıları ile kaygı ve umutsuzluk düzeylerine yönelik bir araştırma: Sağlık Yüksekokulu Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(3), 108-115.
  • TDK. (2021). salgın, 4 Kasım 2021 tarihinde https://sozluk.gov.tr adresinden alındı.
  • Tekin, A. (2021). Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve Ekonomik Sonuçları. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(40), 330-355.
  • Tuğaç, Ç. (2020). Kentsel Sürdürülebilirlik ve Kentsel Dirençlilik Perspektifinden Tarihteki Pandemiler ve Covid-19 Pandemisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 259-292.
  • Üçer, N. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitim araçlarının etkinliğinin üniversite öğrencileri tarafından değerlendirilmesine kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı açısından bir bakış. Global Media Journal TR Edition, 11(21), 206-233.
  • Ünal, A. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin Gelecek ile İlgili Umutlarının Yapısal Eşitlik Modelleriyle Belirlenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Üngüren, E. ve Ehtiyar, R. (2009). Türk ve Alman öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin karşılaştırılması ve umutsuzluk düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Turizm eğitimi alan öğrenciler üzerinde bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 4(14), 2093-2127. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jyasar/issue/19126/202955
  • World Health Organization. WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19- 11 March 2020. Erişim adresi: https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020 (5 Kasım 2021).
  • Yakut İpekoğlu, H. (2021). Karantina günlükleri: üniversite öğrencileri gözünden Koronavirüs (covid-19) pandemisi ve karantina süreci. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 14 (33), 162-183. DOI: 10.12981/mahder.876039
  • Yağcı, H., (2022). Üniversite öğrencilerinin kendilerine dönük yoksulluk algılılarının öznel iyi oluş düzeyleri açısından değerlendirilmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 34(9), 10-63.
  • Yılmaz, Z., İstemihan, F., Arayıcı, S., Yılmaz, S. & Güloğlu, B. (2020). COVID-19 Pandemi sürecinde bireylerdeki anksiyete ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Kriz Dergisi, 28 (3), 135-150. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kriz/issue/59100/766713
  • YÖK (2020a). Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu: 1. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx (3 Kasım 2021).
  • YÖK (2020b). YÖK Başkanı Saraç̧ üniversitelerde verilecek olan uzaktan eğitime ilişkin açıklama yaptı. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx (3 Kasım 2021).
  • Yumul, A. (2021). Yine bir salgın, yeni bir salgın. İnsan ve İnsan, 8 (28), 13-31. DOI: 10.29224/insanveinsan.868845
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum and Instration (Other)
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Şeyda Rümeysa Şahbaz 0000-0002-5628-7843

Ayşegül Vayısoğlu Zorlu

Hakan Yağcı 0000-0003-4629-4748

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Şahbaz, Ş. R., Vayısoğlu Zorlu, A., & Yağcı, H. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Pandemi Nedeniyle Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitimden Memnuniyet Düzeyleri ile Akademik Umutsuzluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Boyabat İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergisi, 2(1), 43-60.