Review Article
BibTex RIS Cite

Establishing the Message Management System and Evaluation of the Regulation on Commercial Communication and Commercial Electronic Messages

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 181 - 219, 30.12.2020

Abstract

Commercial Electronic Messages are becoming more and more
attractive every passing day in that it is used for the easiest way to
reach customers without intermediaries and at low cost in terms of
marketing activities by the tradesmen and traders. These messages,
which are thought to provide convenience to traders, have started to
be annoying by sending consumers in large numbers and
continuously. The emergence of a common approach to the
protection of personal data around the world has contributed to the
awareness of consumers, who are considered to be in need of
protection against traders, against unwanted commercial electronic
messages. Within this framework, sending the commercial electronic
messages with the approval of the consumers has become a current
issue, the necessity of making regulations arises.

References

  • Atay, Ender Ethem. İdare Hukuku. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2018.
  • Chitty, William, Nigel Barker, Michael Valos ve Terence A. Shimp. Integrated Marketing Communications. South Melbourne: Cengage Learning Australia, 2011.
  • Çekin, Mesut Serdar. Avrupa Birliği Hukukuyla Mukayeseli Olarak 6698 Sayılı Kanun Çerçevesinde Kişisel Verilerin Korunması Hukuku. İstanbul: On İki Levha Yayıncılık, 2019.
  • E-Devlet. “Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi.” Erişim tarihi Mart 20, 2020. https://www.turkiye.gov.tr/gtb-ticari-elektronik-ileti-sikayet-sistemi. Elektronik Ticaret Bilgi Platformu. “İleti Yönetim Sistemi Sürelerinin Ertelenmesi Hakkında.” Duyurular. Son değiştirilme 23.05.2020. https://www.eticaret.gov.tr/duyurular/10012/detay.
  • Gözler, Kemal ve Gürsel Kaplan. İdare Hukuku Dersleri. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, 2018.
  • Günday, Metin. İdare Hukuku. Ankara: İmaj Yayınevi, 2017.
  • Hamamcıoğlu, Esra. “Elektronik Ticaretin Hukuksal Boyutu.” Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 35 (2018): 43-72.
  • International Chamber of Commerce E-Business, IT and Telecoms Commission. “ICC Policy Statement on 'Spam' and Unsolicited Commercial Electronic Messages.” Erişim tarihi Mart 25, 2020. https://www.intgovforum.org/Substantive_1st_IGF/spam.pdf.
  • İkizler, Metin ve M. Sinan Başar. “Spam’in Zararları ve Spam İle Hukuki Mücadele: ABD Örneği ve Türk ve Avrupa Birliği Hukukları İle Karşılaştırılması.” Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 8, no. 2 (2006): 91-114.
  • İleti Yönetim Sistemi Nedir? Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/iys/nedir.
  • İleti Yönetim Sistemi Sıkça Sorulan Sorular. Erişim tarihi Mart 28, 2020. https://iys.org.tr/iys/sss.
  • İleti Yönetim Sistemi. “İleti Yönetim Sistemi Nedir?.” Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/iys/nedir.
  • İleti Yönetim Sistemi. “İleti Yönetim Sistemi.” Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/.
  • İleti Yönetim Sistemi. “Nasıl Çalışır?.” Erişim tarihi Mart 30, 2020. https://iys.org.tr/iys/nasil-calisir.
  • İleti Yönetim Sistemi. “Sıkça Sorulan Sorular.” Erişim tarihi Mart 28, 2020. https://iys.org.tr/iys/sss.
  • İleti Yönetim Sistemi. Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/.
  • Kaya, Cemil. “Avrupa Birliği Veri Koruma Direktifi Ekseninde Hassas (Kişisel) Veriler ve İşlenmesi.” İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası 69, no.1-2 (2011): 317-334.
  • Kaya, Ferman. E-Ticaret Hukuku ve Tüketici Hukukundaki Uygulamaları. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2016.
  • Kaya, Mehmet Bedii. Elektronik Ticaret Hukuku Ticari Elektronik İletiler. İstanbul: On İki Levha Yayıncılık, 2020.
  • Kişisel Verileri Koruma Kurumu. “"Veri sorumluları ve veri işleyenler tarafından ilgili kişilerin e-posta adreslerine veya SMS ya da çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları yönlendirilmesinin önüne geçilmesi " ile ilgili Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 16/10/2018 Tarihli ve 2018/119 Sayılı İlke Kararı.” Erişim tarihi Ekim 18, 2020. https://kvkk.gov.tr/Icerik/5299/2018-119.
  • Kişisel Verileri Koruma Kurumu. ““Bir doktor tarafından ilgili kişinin cep telefonu numarasının herhangi bir veri işleme şartına dayanmaksızın işlenmesi ve ilgili numaraya reklam/bilgilendirme içerikli mesaj gönderilmesi” hakkında Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 07/11/2019 Tarihli ve 2019/332 Sayılı Karar Özeti.” Erişim tarihi Ekim 18, 2020. https://kvkk.gov.tr/Icerik/6624/2019-332.
  • Korkmaz, İbrahim. “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bir Değerlendirme.” Türkiye Barolar Birliği Dergisi, no.124 (2016): 81-152.
  • Kotler, Philip, Veronica Wong, John Saunders ve Gary Armstrong. Principles of Marketing. Harlow Essex: Pearson Education Limited, 2005.
  • Lin, Hsin-Hui, Hsien-Ta Li ve Yi-Shun Wang. “Factors Influencing the Success of Permission-Based E-mail Marketing Websites: An Integrated Perspective.” İç. Handbook of Research on Technology Adoption, Social Policy, and Global Integration, editör Mehdi Khosrow-Pour, 300-327. Hershey, PA: IGI Global Business Science Reference, 2017.
  • Memiş, Tekin. “Hukuki Açıdan Kitlelere E-posta Gönderilmesi.” Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi V, no. 1-4 (2002): 431-444.
  • Merve Şahin ve Aurelien Francillon. “On the Effectiveness of the National Do-Not-Call Registries.” CONPRO 2018, Workshop on Technology and Consumer Protection, Co-located with the 39th IEEE Symposium on Security and Privacy, 24 May 2018, San Fransisco, CA, USA, EUROCOM. Erişim tarihi Ekim 15, 2020. http://www.eurecom.fr/en/publication/5530/download/sec-publi-5530.pdf.
  • Okay Tekinsoy, Özge. “Kolluk.” İç. İdare Hukuku, editör Turan Yıldırım, 469-531. İstanbul: On İki Levha Yayıncılık, 2018.
  • Polater, Salih. “Kişisel Verilerin Reklam Amaçlı İşlenmesinde Hukuka Uygunluk Sebepleri.” Kişisel Verileri Koruma Dergisi 1, no.1 (2019): 1-20.
  • Tan, Turgut. “Sözleşme Özgürlüğüne Kamunun Müdahalesi.” İç. Prof. Dr. Yıldırım Uler’e Armağan, editör Muhammed Erdal, 513-524. Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi Yayınları, 2014.
  • Thomson Reuters Practical Law . “Commercial Electronic Message (CEM).” Erişim tarihi Mart 20, 2020. https://uk.practicallaw.thomsonreuters.com/w-011-5204?originationContext=knowHow&transitionType=KnowHowItem&contextData=(sc.RelatedInfo)&firstPage=true&bhcp=1.
  • Türkiye Bankalar Birliği. “2010 Rekabet Mektubu.“ Erişim tarihi Ekim 16, 2020. https://www.tbb.org.tr/Content/Upload/Dokuman/1592/2010_Rekabet_Mektubu.pdf.

İLETİ YÖNETİM SİSTEMİNİN KURULMASI VE TİCARİ İLETİŞİM VE TİCARİ ELEKTRONİK İLETİLER HAKKINDA YÖNETMELİK'İN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 181 - 219, 30.12.2020

Abstract

Ticari elektronik iletiler, esnaf ve tacirlerin pazarlama faaliyetleri
açısından müşteriye aracısız ve düşük maliyetli ulaşmanın en kolay
yöntemi olduğundan her geçen gün daha da cazip hale gelmektedir.
Tacirlere kolaylık sağladığı düşünülen bu iletiler, fazla sayıda ve sürekli
olarak gönderilmesiyle, tüketiciler açısından can sıkıcı boyuta ulaşarak
rahatsızlığa sebep olmaya başlamıştır. Kişisel verilerin korunması
hususuna ilişkin dünya genelinde ortak bir yaklaşımın oluşmaya başlaması,
tacir karşısında korunmaya muhtaç statüde olduğu düşünülen
tüketicilerin, istenmeyen ticari elektronik iletilere karşı bilinçlenmesine
katkı sağlamıştır. Bu çerçevede, ticari elektronik iletilerin tüketicilerden
onay alarak gönderilebilmeleri konusu gündeme gelerek; mevzuata
ilişkin düzenleme yapılması gerekliliği hasıl olmuştur.

References

  • Atay, Ender Ethem. İdare Hukuku. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2018.
  • Chitty, William, Nigel Barker, Michael Valos ve Terence A. Shimp. Integrated Marketing Communications. South Melbourne: Cengage Learning Australia, 2011.
  • Çekin, Mesut Serdar. Avrupa Birliği Hukukuyla Mukayeseli Olarak 6698 Sayılı Kanun Çerçevesinde Kişisel Verilerin Korunması Hukuku. İstanbul: On İki Levha Yayıncılık, 2019.
  • E-Devlet. “Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi.” Erişim tarihi Mart 20, 2020. https://www.turkiye.gov.tr/gtb-ticari-elektronik-ileti-sikayet-sistemi. Elektronik Ticaret Bilgi Platformu. “İleti Yönetim Sistemi Sürelerinin Ertelenmesi Hakkında.” Duyurular. Son değiştirilme 23.05.2020. https://www.eticaret.gov.tr/duyurular/10012/detay.
  • Gözler, Kemal ve Gürsel Kaplan. İdare Hukuku Dersleri. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, 2018.
  • Günday, Metin. İdare Hukuku. Ankara: İmaj Yayınevi, 2017.
  • Hamamcıoğlu, Esra. “Elektronik Ticaretin Hukuksal Boyutu.” Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 35 (2018): 43-72.
  • International Chamber of Commerce E-Business, IT and Telecoms Commission. “ICC Policy Statement on 'Spam' and Unsolicited Commercial Electronic Messages.” Erişim tarihi Mart 25, 2020. https://www.intgovforum.org/Substantive_1st_IGF/spam.pdf.
  • İkizler, Metin ve M. Sinan Başar. “Spam’in Zararları ve Spam İle Hukuki Mücadele: ABD Örneği ve Türk ve Avrupa Birliği Hukukları İle Karşılaştırılması.” Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 8, no. 2 (2006): 91-114.
  • İleti Yönetim Sistemi Nedir? Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/iys/nedir.
  • İleti Yönetim Sistemi Sıkça Sorulan Sorular. Erişim tarihi Mart 28, 2020. https://iys.org.tr/iys/sss.
  • İleti Yönetim Sistemi. “İleti Yönetim Sistemi Nedir?.” Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/iys/nedir.
  • İleti Yönetim Sistemi. “İleti Yönetim Sistemi.” Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/.
  • İleti Yönetim Sistemi. “Nasıl Çalışır?.” Erişim tarihi Mart 30, 2020. https://iys.org.tr/iys/nasil-calisir.
  • İleti Yönetim Sistemi. “Sıkça Sorulan Sorular.” Erişim tarihi Mart 28, 2020. https://iys.org.tr/iys/sss.
  • İleti Yönetim Sistemi. Erişim tarihi Mart 29, 2020. https://iys.org.tr/.
  • Kaya, Cemil. “Avrupa Birliği Veri Koruma Direktifi Ekseninde Hassas (Kişisel) Veriler ve İşlenmesi.” İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası 69, no.1-2 (2011): 317-334.
  • Kaya, Ferman. E-Ticaret Hukuku ve Tüketici Hukukundaki Uygulamaları. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2016.
  • Kaya, Mehmet Bedii. Elektronik Ticaret Hukuku Ticari Elektronik İletiler. İstanbul: On İki Levha Yayıncılık, 2020.
  • Kişisel Verileri Koruma Kurumu. “"Veri sorumluları ve veri işleyenler tarafından ilgili kişilerin e-posta adreslerine veya SMS ya da çağrı ile cep telefonlarına reklam bildirimleri/aramaları yönlendirilmesinin önüne geçilmesi " ile ilgili Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 16/10/2018 Tarihli ve 2018/119 Sayılı İlke Kararı.” Erişim tarihi Ekim 18, 2020. https://kvkk.gov.tr/Icerik/5299/2018-119.
  • Kişisel Verileri Koruma Kurumu. ““Bir doktor tarafından ilgili kişinin cep telefonu numarasının herhangi bir veri işleme şartına dayanmaksızın işlenmesi ve ilgili numaraya reklam/bilgilendirme içerikli mesaj gönderilmesi” hakkında Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 07/11/2019 Tarihli ve 2019/332 Sayılı Karar Özeti.” Erişim tarihi Ekim 18, 2020. https://kvkk.gov.tr/Icerik/6624/2019-332.
  • Korkmaz, İbrahim. “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bir Değerlendirme.” Türkiye Barolar Birliği Dergisi, no.124 (2016): 81-152.
  • Kotler, Philip, Veronica Wong, John Saunders ve Gary Armstrong. Principles of Marketing. Harlow Essex: Pearson Education Limited, 2005.
  • Lin, Hsin-Hui, Hsien-Ta Li ve Yi-Shun Wang. “Factors Influencing the Success of Permission-Based E-mail Marketing Websites: An Integrated Perspective.” İç. Handbook of Research on Technology Adoption, Social Policy, and Global Integration, editör Mehdi Khosrow-Pour, 300-327. Hershey, PA: IGI Global Business Science Reference, 2017.
  • Memiş, Tekin. “Hukuki Açıdan Kitlelere E-posta Gönderilmesi.” Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi V, no. 1-4 (2002): 431-444.
  • Merve Şahin ve Aurelien Francillon. “On the Effectiveness of the National Do-Not-Call Registries.” CONPRO 2018, Workshop on Technology and Consumer Protection, Co-located with the 39th IEEE Symposium on Security and Privacy, 24 May 2018, San Fransisco, CA, USA, EUROCOM. Erişim tarihi Ekim 15, 2020. http://www.eurecom.fr/en/publication/5530/download/sec-publi-5530.pdf.
  • Okay Tekinsoy, Özge. “Kolluk.” İç. İdare Hukuku, editör Turan Yıldırım, 469-531. İstanbul: On İki Levha Yayıncılık, 2018.
  • Polater, Salih. “Kişisel Verilerin Reklam Amaçlı İşlenmesinde Hukuka Uygunluk Sebepleri.” Kişisel Verileri Koruma Dergisi 1, no.1 (2019): 1-20.
  • Tan, Turgut. “Sözleşme Özgürlüğüne Kamunun Müdahalesi.” İç. Prof. Dr. Yıldırım Uler’e Armağan, editör Muhammed Erdal, 513-524. Lefkoşa: Yakın Doğu Üniversitesi Yayınları, 2014.
  • Thomson Reuters Practical Law . “Commercial Electronic Message (CEM).” Erişim tarihi Mart 20, 2020. https://uk.practicallaw.thomsonreuters.com/w-011-5204?originationContext=knowHow&transitionType=KnowHowItem&contextData=(sc.RelatedInfo)&firstPage=true&bhcp=1.
  • Türkiye Bankalar Birliği. “2010 Rekabet Mektubu.“ Erişim tarihi Ekim 16, 2020. https://www.tbb.org.tr/Content/Upload/Dokuman/1592/2010_Rekabet_Mektubu.pdf.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Law in Context
Journal Section Research Articles
Authors

Mahmut Furkan Balaban 0000-0003-3348-6353

Publication Date December 30, 2020
Acceptance Date December 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

Chicago Balaban, Mahmut Furkan. “İLETİ YÖNETİM SİSTEMİNİN KURULMASI VE TİCARİ İLETİŞİM VE TİCARİ ELEKTRONİK İLETİLER HAKKINDA YÖNETMELİK’İN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Bilişim Hukuku Dergisi 2, no. 2 (December 2020): 181-219.

23439

Digital Law Review is licensed with CreativeCommons Attribution-NonCommercial 4.0 International.