Commercial Electronic Messages are becoming more and more
attractive every passing day in that it is used for the easiest way to
reach customers without intermediaries and at low cost in terms of
marketing activities by the tradesmen and traders. These messages,
which are thought to provide convenience to traders, have started to
be annoying by sending consumers in large numbers and
continuously. The emergence of a common approach to the
protection of personal data around the world has contributed to the
awareness of consumers, who are considered to be in need of
protection against traders, against unwanted commercial electronic
messages. Within this framework, sending the commercial electronic
messages with the approval of the consumers has become a current
issue, the necessity of making regulations arises.
Message Management System Commercial Electronic Message service provider intermediary service provider The Regulation on Commercial Communication and Commercial Electronic Messages
Ticari elektronik iletiler, esnaf ve tacirlerin pazarlama faaliyetleri
açısından müşteriye aracısız ve düşük maliyetli ulaşmanın en kolay
yöntemi olduğundan her geçen gün daha da cazip hale gelmektedir.
Tacirlere kolaylık sağladığı düşünülen bu iletiler, fazla sayıda ve sürekli
olarak gönderilmesiyle, tüketiciler açısından can sıkıcı boyuta ulaşarak
rahatsızlığa sebep olmaya başlamıştır. Kişisel verilerin korunması
hususuna ilişkin dünya genelinde ortak bir yaklaşımın oluşmaya başlaması,
tacir karşısında korunmaya muhtaç statüde olduğu düşünülen
tüketicilerin, istenmeyen ticari elektronik iletilere karşı bilinçlenmesine
katkı sağlamıştır. Bu çerçevede, ticari elektronik iletilerin tüketicilerden
onay alarak gönderilebilmeleri konusu gündeme gelerek; mevzuata
ilişkin düzenleme yapılması gerekliliği hasıl olmuştur.
İleti Yönetim Sistemi Ticari Elektronik İleti Hizmet Sağlayıcı Aracı Hizmet Sağlayıcı Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Acceptance Date | December 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |
Digital Law Review is licensed with CreativeCommons Attribution-NonCommercial 4.0 International.