Bu
çalışmanın amacı ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin saldırganlık
tutumlarını araştırmaktır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında
Malatya ve Kahramanmaraş il merkezlerinde bulunan; yaşları 14 ile 18 arasında
toplam 1409 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu
ile İpek İlter (Kiper) tarafından geliştirilen Saldırganlık Envanteri kullanılmıştır.
Araştırma grubunun saldırganlık alt boyutlarından atılganlık puan ortalamaları
arasında 15 ve 16 yaş grubundan kaynaklanan farkın istatistiksel olarak anlamlı
olduğu, cinsiyet değişkenine göre atılganlık puan ortalamaları hariç diğer
boyutlarda istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu, üniversite ve lisans üzeri
eğitime sahip olan annelerin çocukları daha atılgan olduğu, 0-6 yaş aralığında
bakıcı tarafından büyütülen çocukların saldırganlık alt boyutlarından
atılganlık boyutu hariç diğer alt boyutlarda istatistiksel olarak anlamlı fark
olduğu, araştırma grubunun spor yapma
değişkenine göre saldırganlık alt boyutlarında istatistiksel olarak spor
yapanların, atılganlık alt boyutunda anlamlı fark olduğu, okul türü değişkenine
göre saldırganlık alt boyutlarından edilgen saldırganlık boyutu hariç diğer
boyutlarda istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Yapılan
testte farkın yıkıcı saldırganlık boyutunda özel okul öğrencilerinden,
atılganlık boyutunda Anadolu lisesi öğrencilerinden, genel saldırganlık düzeyi
ise özel okul öğrencilerinden kaynaklı olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |
BİLSAM Yayıncılık Bu dergi açık erişim sağlama politikasını benimsemiştir.
Dergide yayınlanan yazıların ilmî, fikrî ve hukukî sorumluluğu yazarlarına aittir. Yayın kurulu gönderilen yazıların yayınlanıp yayınlanmaması konusunda serbesttir. Dergiye gönderilen yazılar iade edilmez. DERGİYE GÖNDERİLEN YAYINLAR İNTİHAL AÇISINDAN İNCELENİR.
Yayımlanmış yazıların her türlü yayın hakkı Birey ve Toplum Dergisi'ne aittir. Dergide yayımlanmış yazılardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.