Çevre
sorunları küresel anlamda çözüm aranan sorunlar arasındadır. Çünkü çevre
sorunları sınırları aşan ve hatta tek bir ülkenin çabasıyla çözülemeyecek
nitelikteki sorunlardır. İklim değişikliği de bunun en belirgin örneğidir. Tüm
dünya iklim değişikliğini önleyebilmek adına toplantılar ve zirveler
düzenlemekte ama çabalar çoğu kere beklentileri karşılayamamaktadır. Bunun en
temel sebebi olarak çevre sorunları ve iklim değişikliğine ilişkin farkındalık
düzeyinin düşüklüğüdür. Bu nedenle buna yönelik farkındalık düzeyinin
yükselmesi çözüm adına bir umut olabilecektir. Ancak konuyla ilgili durum
tespiti yapan çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma tam da bu noktada
üniversite öğrencilerinin iklim değişikliği ve çevre sorunlarına ilişkin
farkındalıklarını ortaya koymak ve karar alıcı otoritelere de bu konuda veri
temin etmeyi amaçlamaktadır.
Kesitsel
tipte yapılan bu araştırmada örneklem seçimine gidilmeyip tüm evrene ulaşmak
hedeflenmiştir. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Kamu Yönetimi öğrencilerinden (N:837), n:471 öğrenci ile araştırma
yürütülmüştür. Çalışmanın verileri anket formu aracılığı ile yüz yüze
görüşülerek toplanmıştır. Katılımcıların
%45,6’sı kadın, %51,4’ü erkektir ve
ortalama yaşı 20.7±1.65 (18-26)’dir. Öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik
tutum puanların ortalaması 40.8±5.75 ve tutum puanları yüksek olarak
bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik tutumları ile iklim
değişikliğine yönelik algıları arasında %99 güven aralığında pozitif yönlü ve
orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Sonuç olarak, çalışmaya katılan öğrencilerin iklim
değişikliğine yönelik görüşlerinin çoğunlukla pozitif bir eğilim gösterdiği ve
iklim değişikliği algılarının yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin
çevre sorunlarına yönelik tutumlarının artmasının, iklim değişikliğine yönelik
algılarını da arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |