ÖZET
Bu çalışmanın amacı, ilkokulda öğrenim gören öğrencilerin sosyal uyum düzeylerini, cinsiyet, aile geliri ve süreğen hastalığa sahip olup olmama değişkenleri açısından incelemektir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmaya Kayseri İli Melikgazi İlçesinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında 198 kız, 220 erkek olmak üzere toplam 418 ilkokul öğrencisi katılmıştır. Araştırma verileri “Okul Sosyal Davranış Ölçeği (OSDÖ) A-B Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerinin analizinde ise t testi ve F testi (Tek Yönlü Varyans Analizi) kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, cinsiyet değişkenine göre, kızların sosyal uyum düzeylerinin erkeklerin sosyal uyum düzeylerinden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin aile gelir düzeylerine göre, gelir düzeyleri yükseldikçe sosyal uyum düzeylerinin de yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerden süreğen hastalığa sahip olanların, süreğen hastalığa sahip olmayanlara göre sosyal uyum düzeylerinin daha düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Elde edilen bu bulgular literatür ışığında yorumlanarak tartışılmış ve araştırmadan elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Sözcükler: Okula sosyal uyum, uyum, sosyal beceriler
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 2 |