The skill of singing a piece with piano accompaniment has a polyphonic content. While this situation improves students' hearing and harmony senses, it allows them to create musicality together in harmony. At the same time, it is thought that piano accompaniment is important in terms of ensuring intonation. Regular use of piano accompaniment in singing and individual voice training lessons is also necessary for students to pay attention to the accompaniment during the adaptation process. Active and high-level use of the piano instrument is important for the individual to use his/her voice effectively. The sounds on the piano are transformed into sound in vocal performance and the harmony in the polyphonic harmonic structure of the piano allows students to develop their musical abilities. The educational process requires high levels of individual attention and focus. The realization of an efficient learning can be ensured by the high awareness of individuals who can actively manage their attention well and increase their habit of polyphony. An individual who can manage his/her attention well can focus better on the changes, rhythmic and tonal stimuli within the piece. The aim of this study is to examine the differences in students' attention levels while singing pieces with and without piano accompaniment. The sample of the study consisted of 44 male and 44 female students from Bolu Fine Arts High School music department in 10th, 11th and 12th grades. While Neurosky Mindwave Mobile 2 EEG headphones were worn, the participants first read the same piece without piano accompaniment, then one week later with piano accompaniment, and attention data were recorded instantaneously with Neoro Experimenter computer software. The differences were analyzed using a t-test for dependent samples. As a result of the analysis, a significant difference was found between the pretest and posttest scores when looking at the effect of singing without and with piano accompaniment on the level of attention. It was observed that the students focused better and their attention levels were better when singing with piano accompaniment than when singing without piano accompaniment. The findings obtained from this study showed the necessity of piano accompaniment in voice education lessons. It also emphasizes the need for expert correpetitors for voice education lessons. The results obtained are a guide for voice education specialists in terms of showing the positive effects of piano accompaniment used in the lesson process on students and enabling students to develop their musical equipment in a versatile way.
Piano Accompaniment Individual Voice Training Attention Neurosky Mindwave Mobile 2 Educational Technologies
Piyano eşliği ile birlikte eser söyleme becerisi, çok sesli içeriğe sahiptir. Bu durum öğrencilerin işitme ve armoni duyumlarını geliştirirken, birlikte uyum içerisinde müzikaliteyi oluşturabilmelerine olanak sağlar. Aynı zamanda entonasyonun sağlanabilmesi açısından piyano eşliğinin önemli olduğu düşünülmektedir. Şan ve bireysel ses eğitimi derslerinde piyano eşliğinin düzenli olarak kullanılması öğrencilerin eşliğe uyumlanma süreçlerinde dikkatlerini verebilmeleri için de gereklidir. Bireyin, sesini etkin bir şekilde kullanabilmesi için piyano çalgısının aktif ve üst düzey kullanımı önem taşır. Piyanodaki sesler vokal performansta sese dönüşür ve piyanonun çok sesli armonik yapısındaki uyum öğrencilerin müzikal yeteneklerinin gelişmesine olanak sağlar. Eğitim süreci, bireysel dikkat ve odaklanma seviyelerinin yüksek olmasını gerektirir. Verimli bir öğrenmenin gerçekleşmesi aktif olarak dikkatini iyi yönetebilen bireylerin farkındalığının yüksek olması ve çok sesliliğe alışkanlığının artması ile sağlanabilir. Dikkatini iyi yönetebilen bir birey eser içerisindeki değişimlere, ritmik ve tonal uyaranlara daha iyi odaklanabilir. Bu araştırmanın amacı, piyano eşlikli ve eşliksiz eser söylerken öğrencilerin dikkat düzeylerinde oluşan farkları incelemektir. Araştırmanın örneklemini Bolu Güzel Sanatlar Lisesi müzik bölümünde öğrenim gören 10, 11 ve 12. sınıf düzeylerinden toplam 44 kız ve erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Neurosky Mindwave Mobile 2 EEG kulaklık takılı iken katılımcılar önce piyano eşliksiz, bir hafta sonra piyano eşlikli aynı eseri okumuş, Neoro Experimenter bilgisayar yazılımı ile dikkat verileri anlık olarak kaydedilmiştir. Bağımlı örneklemler için t testi kullanılarak aradaki farklar incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda piyano eşliksiz ve eşlikli eser söylemenin dikkat düzeyi üzerindeki etkisine bakıldığında, öntest ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark saptanmıştır. Piyano eşlikli eser söylerken öğrencilerin daha iyi odaklandığı ve dikkat seviyelerinin piyano eşliksiz eser söylemeye göre daha iyi olduğu görülmektedir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, ses eğitimi derslerinde piyano eşliğinin gerekliliğini göstermiştir. Ayrıca ses eğitimi dersleri için uzman korrepetitörlere duyulan ihtiyacı da vurgulamaktadır. Elde edilen sonuçlar ses eğitimi uzmanlarına ders sürecinde kullanılan piyano eşliğinin öğrenciler üzerindeki olumlu etkilerini göstermesi ve öğrencilerin müzikal donanımlarının çok yönlü olarak gelişmesine olanak sağlaması bakımından rehber niteliği taşımaktadır.
Piyano Eşlik Bireysel Ses Eğitimi Dikkat Eğitim Teknolojileri Neurosky Mindwave Mobile 2
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.