Bu çalışmada kuşaklarla ilintili olarak oluşturulmuş sınıflandırmalar
çerçevesinde Twenge’nin yaklaşımı esas alınmak suretiyle “Y” kuşağının “model
insan” algısı Yozgat Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri
evreninde ele alınmıştır. Araştırma ile “Y” kuşağı sınıflaması içerisinde
değerlendirilen 1982-1999 arası doğumlu ilahiyat Fakültesi öğrencilerinin
“model insan” bağlamındaki bilgi, düşünce ve tutumları incelenmiştir. “Y”
kuşağının model insan olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) konusundaki yaklaşımları,
peygamber dışında bir model kabul edilip edilmeyeceği noktasındaki kanaatleri,
model insanı nasıl tanımladıkları, model insanın toplumsal yapı içindeki yeri
ve önemi konusundaki yaklaşımları, model insanların olmasının benlik ya da
özgürlük alanına istenmeyen bir müdahale olarak algılanıp algılanmadığı,
kendileri için bir model olup olmadığı, var ise modelin niteliği hatta
gerekliliği konusundaki düşünceleri ve tüm bunların cinsiyet, ekonomi, dini
bilgi düzeyi, okunan sınıf düzeyi ve sosyal medya alışkanlıkları gibi bağımsız
değişkenlerle ilintisi ışığında ortaya konması araştırmanın temel amaçları
arasında sıralanabilir. Diğer yandan “X” kuşağı içinde yer alan öğretim üyeleriyle
yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış; hocaların “Y” kuşağı kategorisindeki
ilahiyat öğrencilerine bakışı, bağlantılı olarak öğrencilerin “X” kuşağındaki
hocalara bakışı; iki kuşak arası farklılıklar benzerlikler, bu anlamda din
olgusunun bu iletişim ortamını ne şekilde düzenlediği; kültürel ortamın ürünü
sayılabilecek kuşakların niteliklerinin taşınmasında dinin fonksiyonunun hangi
eksende ortaya çıktığının anlaşılması bakımından kullanılabilecek verilere
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | February 3, 2019 |
Acceptance Date | June 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 15 |
Bozok University Journal of Faculty of Theology (BOZIFDER) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-Non-Derivatives 4.0 International Licence (CC BY NC ND).